Souhlasím, že ceny jsou vyšší než v západní Evropě. Ale co zkusit, aby běžný člověk zbytečně nepoužíval nesmyslné paušály a pokud nepotřebuje mít sto hovorů denně, aby se nevykecával o blbostech, co koupit v sámošce a využíval telefon jen když je to potřeba. To by jim tržby šly rapidně dolů. Jenže to je samé nevaž se, odvaž se ...a lidem, kteří mají dluhy nevadí, že prokecají měsíčně daleko víc, než nač mají..
S prominutím plácáte nesmysly. Zdůvodním : nejsem žádný telefonista - Oskarta za 200 mi vydržela několik měsíců i čtvrtletí a pokud jsem jen seděl na židli u PC mohl jsem používat pro volání na úřady a mobily VoIP. Když je ale nutné volat z terénu, pak není zbytí a musí se sáhnou po mobilu. Proto jsem se přidal ke kolegovi do jeho podnikové sítě - mezi sebou si teď voláme za paušál 18 měsíčně a ceny na ostatní linky za zlomky současných ceníkových cen. Dalo by se říct na úrovni z r.1990 ;)
Jde minimálně o tichou dohodu. Budeme si muset ještě dlouho počkat, než se dostaneme na ceny volání, co mají v Evropě. Chápu firmy, že to natáhnou, "co cajk snese". Záleží to na nás - zákaznících, kolik jsme ochotni platit. Dokud budou lidi co dají i víc než 1000 Kč měsíčně za mobil, bez ohledu na svoje možnosti, budou operátoři v pohodě. Průměrná cena? Výsměch, já volám za 4,50 bez DPH! Asi si udělámě anketu a pak to zprůměrujeme.
je to skoro rok starý článek, ale stojí za to. Zejména pak diskuse, ve které pracovníci v IT publikují za kolik mají oni podnikové volání. Z toho je vidět potvzení názoru, že neexistuje fixní cena na minutu volání, ale jen fixní náklady na provoz sítě a výše marže s jakou dokáží operátoři její provoz rozprodat různým skupinám zákazníků. V korporátní sféře jsou běžné ceny pod 2Kč nebo 1000 za neomezené volání.
http://www.lupa.cz/clanky/jak-hluboka-je-mobilni-cenova-propast/
celkové nastavení podmínek druhá. V kvantech supervýhodných a lidumilných balíčků už se dnes nevyznají snad ani sami operátoři. A ať mi nikdo netvrdí že z té změti sazeb a benefitů jde vůbec vysledovat nějaká skutečná cena volání. Operátoři jen využívají právní džungle - a byli by hloupí kdyby tak nečinili. Obyčejná smlouva s operátorem je na několika stránkách drobného tisku - cožpak se v ní vůbec dokáže průměrný jedinec orientovat? Pokud bude tento stav trvat žádný 4.,5.,6., nebo 10. operátor na trhu nás od vysokých cen neuchrání.
telekomunikační úřad-ceny mobilního volání v Česku loni v pololetí proti roku 2010 klesly o deset procent na 2,51 koruny za minutu.
To asi počítají průměr. Je normální že lidé ve velkých firmách mezi sebou volají zadarmo. Normální jedinec volá za dvojnásobek průměru.
že průměrná cena volání pro domácnosti je 2,70Kč, pro podniky ještě nižší.
Za kolik voláte vy?
Teď jsem čerstvě ve větší síti (Církevní mobilní síť, zahrnující http://www.e-cirkev.cz/" target="_blank" rel="nofollow">ČCE, http://www.diakonie.cz/" target="_blank" rel="nofollow">Diakonii a tuším ještě některé menší církve).
V rámci CMS mám volání zdarma (mj. celá rodina + práce) a ceny mám s vybraným tarifem M2M (počítám z cen bez daně × 1,2):
• paušál: 46,80 (v ceně je 100 SMS do všech sítí + 30 SMS do T-Mobile a 5 minut volání) • volání do T-Mobile: 2,94 • volání do ostatních sítí 3,96 • SMS: 1,20
Ještě jsem uvažoval o paušálu T30, který je za 124,80, předplaceno je 80 minut volání (a žádná SMS), • 2,10/2,64 (hit/standard) do T-Mobile, • 3,45/4,32 do ostatních sítí • a 1,20/2,04 za SMS.
ostatní zdražilo od roku 2002 tak je to dobrá zpráva.Žvanilové ať platí,ostatním to neublíží.
pokud musíte volat v pohybu z terénu kvůli práci, pak není zbytí než používat mobil. A ani šetření se slovy nepomůže.
Markantní je srovnání cen za VoIP a oficiální ceníkové ceny za mobilní služby.
O něco výš jsem dal odkaz na článek na Lupě.
V Rakousku mám za 10€ 300 volných minut