"Nechystáme žádné personální zemětřesení, stávající šéfredaktoři mají naši důvěru," řekl Skopalík s tím, že před rozhodnutím o potenciální změně je třeba pracovníky a jejich výkon nejdříve poznat. "Pan Herbeck si uměl najít kvalitní lidi na trhu a takových je neradno se zbavovat unáhleně a bez rozmyslu," dodal Skopalík.
Změna se naopak dotkne názvu společnosti. Nové jméno Skopalík oznámí zhruba do dvou týdnů. K dalším krokům po čerstvé akvizici patří propojení obchodních týmů Stratosféry a Bauer Media v jeden celek. "Jsme přesvědčeni, že spojením obou obchodních oddělení dosáhneme vyššího výkonu Bauer Media a našeho stávajícího obchodního oddělení," nastínil Skopalík.
Bauer Media:Firma Bauer Media, která mimo jiné vydává časopisy Bravo, Rytmus života nebo Žena a život, loni dosáhla hrubého zisku 155 milionů korun, čímž se zařadila mezi vydavatele s druhým největším ziskem v Česku. Prvenství si udržel vydavatel Blesku či Aha! Ringier Axel Springer CZ, jehož hrubý zisk dosáhl zhruba 443 milionů korun. |
Bauer Media převzetím Stratosféry rozšíří své portfolio o 12 titulů včetně luxusních life stylových časopisů, mezi které patří Cosmopolitan, Esquire či Dolce Vita.
V září Stratosféra skončila s vydáváním časopisu pro muže FHM, jehož znovuuvedení na český trh podle Skopalíka není na pořadu dne.
Celkový počet čtenářů vzroste díky akvizici z 3,2 na téměř čtyři miliony. Stratosféru vlastnil přes firmu Rock Media z poloviny Antonin Herbeck, který vydavatelství spolu se společností Strategie založil v roce 1996. Zbylých 50 procent patřilo nizozemské vydavatelské společnosti Sanoma Hearst Prague B.V.
Stratosféra v roce 2010 ziskem 1,3 milionu korun překonala více než třímilionovou ztrátu v roce 2009. Před čtyřmi lety byl její hrubý zisk téměř 42 milionů korun. Hospodářský výsledek za loňský rok Stratosféra zatím neuvedla.