Jako první o tom informoval server iDnes. "Po českém předsednictví Evropské unii máme volné autobusy, tak je takto využijeme," vysvětlil vstup na novou linku šéf Student Agency Radim Jančura. Jeho společnost loni vyhrála tendr na dopravu hostů při evropských konferencích a summitech po Česku.
Student Agency jde na značně konkurenční linku. Denně mezi oběma městy jezdí přes 20 autobusových spojů a je mezi nimi i časté vlakové spojení.
Základní cena lístků bude podobná jako u konkurence - 90 korun. Firma ale podle Jančury výrazně zlevní jízdné na kreditových jízdenkách, zřejmě až k 50 korunám.
Na trase mezi Prahou a Hradcem Králové jezdí sedm dopravců. Nejvíce spojů vypravuje CDS Náchod, ČSAD Ústí nad Orlicí a Orlobus. Letos nově na trasu přišly například Eurolines. "Budeme bojovat. Naštěstí máme výhodu v tom, že většinu lidí mezi Hradcem a Prahou vezeme už z jiných východočeských měst," řekl Robert Paclt z CDS Náchod. Cestujících, kteří jedou jen mezi Hradcem Králové a Prahou, je podle něj zhruba deset až patnáct procent.
S autobusy začal Jančura jezdit před necelými šesti lety na lince mezi Prahou a Brnem. Hradec Králové bude jeho poslední linkou v tuzemské dopravě. S výjimkou Ústí nad Labem a Pardubic bude mít pokrytá všechna krajská města.