„Finanční výsledky roku 2016 jsou pro tatrovácký tým velkým zadostiučiněním. Potvrzuje se, že volba strategie zaměřená kromě sériové výroby i na vysoce speciální vozidla do terénu byla správná,“ uvedl šéf představenstva Tatra Trucks Petr Rusek.
V Tatře se loni zvýšil i počet zaměstnanců, a to ze 1462 na 1658.
Legendární Tatra z Dakaru je jako nová. Musí si ale počkat na vlastní muzeum |
„V roce 2016 Tatra též poprvé od roku 2008 překonala symbolickou hranici tisíce vyrobených vozidel, když vyrobila celkem 1326 automobilů. Uplynuly přitom pouhé čtyři roky od doby, kdy byla nejstarší česká a třetí nejstarší světová automobilka na pokraji bankrotu,“ uvedl mluvčí firmy Andrej Čírtek.
Společnost Tatra Trucks patří českým podnikatelům Jaroslavu Strnadovi, jenž je i vlastníkem holdingu Czechoslovak Group, a Renému Materovi. Tatru získali v roce 2013 v dražbě, kam se dostala kvůli dluhům. V roce 2012 prodělala automobilka téměř miliardu korun a další 1,5 miliardy korun dlužila.
Od té doby postupně navyšuje výrobu i zisk: už v roce 2014 byl zisk 170 milionů korun, loni to bylo 420 milionů. I letos chce automobilka pokračovat v růstu.
„V roce 2016 jsme nabídli zákazníkům vozidla Force i Phoenix s kotoučovými brzdami, vojenským zákazníkům jsme začali dodávat automobily se špičkovou a v řadě parametrů unikátní pancéřovanou kabinou a rozjeli jsme přípravu projektu zkušebny motorů, která nám umožní vyvinout jediný vzduchem chlazený motor na světě splňující emisní normu euro 6,“ uvedl technický ředitel Radomír Smolka.
Loňských 1326 vyrobených automobilů představovalo pro Tatru meziroční nárůst produkce o 56 procent. Letos má v plánu vyrobit 1700 vozů.