Tendr na nákup dodávek za půl miliardy vyhlásila pošta před rokem, v podmínkách bylo, že auto by mělo uvézt nejméně 1600 kilogramů. To ale dokáže pouze Ford Tranzit, píše deník. Podle něj některé vozy jiných firem požadavek pošty nesplňovaly o pár desítek kilogramů.
Když si zástupci Fiatu stěžovali, tehdejší ředitel pošty Petr Sedláček jim dal za pravdu. "Zadavatel námitky podrobně přezkoumal a rozhodl, že námitkám v plném rozsahu vyhovuje," napsal Sedláček v dopise, který mají HN k dispozici.
V novém tendru, který začal letos v září, zvítězila znovu Charouzova společnost, Fiat a firma Stratos Auto, figurující ve výběrovém řízení jako jeden uchazeč, byly ze soutěže vyloučeny, protože prý předložily málo referencí. Pošta požadovala tři, Fiat a Stratos Auto dodaly každý po dvou.
Přitom advokáti, kteří se zabývají soutěžním právem, tvrdí, že podle zákona mohou reference prokazovat uchazeči společně. "Lze tedy dovodit, že je možné je takzvaně sčítat," řekl David Emr z kanceláře Weinhold Legal.
"Postup pošty se nelíbí nám, ani vedení centrály v Itálii," uvedl country manažer Fiatu Professional Vlastimil Čepička. Vyjádření bývalého ředitele Sedláčka, který z čela České pošty v pátek odstoupil, ani mluvčí pošty HN nezískaly.