Sobota 22. ledna 2022, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Tramvajový třesk v Brně zkomplikovalo prošetřování. Město nesmí vybrat vítěze

Ekonomika

  15:25
BRNO - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prošetřuje miliardový tendr brněnské radnice na přesun tramvajové tratě z ulice Dornych na Plotní, který měl letos začít. Podnět je anonymní a týká se technické kvalifikace.

Brno - ilustrační foto foto: wikimedia.org

Mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda potvrdil, že ÚOHS podnět obdržel a prošetřuje jej. Jak dlouho to potrvá, neuvedl.

Do miliardového tendru se přihlásilo osm firem, šest z nich bylo vyřazeno pro nesplnění kvalifikace. Zbyly jen dvě, které mají předložit cenovou nabídku a z nich město vybere vítěze. Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka (ANO) je podání na antimonopolní úřad „podivné“, protože žádná z firem se neodvolala ani k zadavateli zakázky, tedy k městu, ani poté na ÚOHS.

Návrat ‚trolejbusů‘ do Prahy? Dopravní podnik je vyzkouší v ‚laboratoři Prosek‘

Radnici sice nic nebrání v tom, aby vítěze vybralo, ale politici dnes uvedli, že by rádi, aby ÚOHS už nějak rozhodl. Anonymní podání je z června letošního roku.

„Byli bychom rádi, aby úřad věc prošetřil v co nejkratší časové době, abychom mohli s čistým svědomím uzavřít smlouvu,“ uvedl Mrázek.

Podle primátora Petra Vokřála (ANO) jsou na projekt vázané dotace. „Bylo by nešťastné, aby se tato věc zdržela, mohlo by nás to posunout rok a půl nazpátek,“ uvedl Vokřál.

Velká dopravní akce

Podle primátora je přesun tramvajové tratě aktuálně jednou z největších investic města. Dornych se tím uvolní pro hustou automobilovou dopravu, která bude v okolí Zvonařky plynulejší. Po zhruba 40 letech také bude možné dojet tramvají přímo k autobusovému nádraží.

Předpokládá se, že stavba bude trvat zhruba tři a půl roku, což však může změnit výběrové řízení. Délka trvání stavby je jedním z hodnotících kritérií. Během rekonstrukcí bude vždy alespoň částečně průjezdný Dornych či Plotní, bude se využívat i nedávno vybudovaná ulice Nová Agrozet, která spojuje Dornych přes areál bývalých mrazíren s Masnou.

Brno čeká největší tramvajový třesk od roku 1989. Nabito má díky penězům EU

Dokončená stavba přinese několik zlepšení pro automobilovou dopravu i provoz tramvají a autobusů, snáze se budou v okolí Zvonařky pohybovat chodci. Pro auta se rozšíří ulice Dornych na tři až čtyři pruhy a díky odstranění tramvajové trati se výrazně zvýší kapacita křižovatky se Zvonařkou.

Křížení ulic bude také přehlednější díky zrušení tramvajové smyčky. Z Plotní ulice zase zmizí tranzitní doprava, což ulehčí zdejším obyvatelům.

Oblast kolem autobusového nádraží se v posledních letech začala intenzivně měnit. Stará průmyslová oblast s předválečnou bytovou zástavbou mizí. Vznikl zde administrativní dům Dorn, v minulém desetiletí prošla proměnou Vaňkovka, postupně se bourá tovární komplex Vlněna a u Dornychu bylo postaveno administrativní centrum na místě bývalých mrazíren.

Autor:

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat