Hlavní město za další část vnitřního silničního okruhu zaplatí celkem 36,9 miliardy korun. Různé vícepráce, ale i prodlužování otevření stavbu prodražily zhruba o šest miliard. Zpočátku dokonce padala částka 21 miliard, ta však zřejmě nebyla reálná.
Kvůli smlouvě na stavební část dokonce zástupci Prahy vedli arbitrážní řízení s firmou Metrostav. Radní pod vedením primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) si totiž nebyli jistí, zda je smlouva s touto firmou platná. Proto na konci loňského roku došlo k pozastavení prací.
ČTĚTE TAKÉ: |
Až minulý týden arbitrážní soud definitivně rozhodl o tom, že kontrakt platí a Praha smí za stavbu zaplatit zbývající dlužné peníze. V úterý pak radní oznámili dohodu s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ, o urychlení dokončení.
Namísto dubna 2015 bude Blanka v provozu už od 2. prosince tohoto roku. Symbolicky se rozjede v den, kdy má svátek Blanka.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |