Pátek 18. června 2021svátek má Milan 15 °C skoro jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

TV Barrandov se nemusí omlouvat České televizi za výroky o jejím hospodaření, rozhodl soud

Díl pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa věnovaný hospodaření České televize. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Díl pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa věnovaný hospodaření České televize. | foto: TV BarrandovReprofoto

Praha Rozhodnutí, podle nějž se měla společnost Barrandov Televizní Studio omluvit veřejnoprávní České televizi (ČT) za výroky o jejím hospodaření, neplatí. Pražský vrchní soud v pátek rozsudek zrušil jako nepřezkoumatelný a spor vrátil k dalšímu projednání. Výroky pronesl moderátor a generální ředitel TV Barrandov ve svém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa.

„Soud prvního stupně se dopustil povšechných závěrů,“ konstatoval předseda odvolacího senátu Jiří Čurda. „Postrádáme vyhodnocení výroků v kontextu jednotlivých dílů pořadu,“ doplnil. Pražský městský soud se podle něj také v odůvodnění zrušeného rozsudku nevypořádal s důkazy navrženými žalovanou společností ani s argumentem, že osoba veřejného zájmu musí snést vyšší míru kritiky.

Žaloba ČT se týká konkrétních 18 výroků, které ve zmíněném pořadu zazněly od 28. února do 30. června 2018. Podle ČT byly nepravdivé, manipulativní a zkreslené a zasáhly do její dobré pověsti.

Soukup mimo jiné řekl, že „veřejnoprávní televize nepodléhá vůbec žádné kontrole a peníze v ní mizí úplně nekontrolovatelně“, že je v ní „dost darebáků a podvodníků“ nebo že ČT sport je „skutečná studnice profesionální korupce“. Mluvil také o „černé díře, ve které se každý rok ztratí sedm miliard“ a o tom, že „Česká televize se chová jako laciná holka, která si kupuje pozornost a vděk umělců a producentů“. Mezi dekoracemi ve studiu byly pytle plné peněz nebo pětitisícové bankovky s portrétem generálního ředitele ČT Petra Dvořáka.

Pražský městský soud loni žalobě v plném rozsahu vyhověl, Soukupův styl tehdy označil za dryáčnický a dehonestující. Nařídil, aby se Soukup ústně omluvil v pěti po sobě jdoucích dílech Kauz Jaromíra Soukupa, a to hned po úvodní znělce. Barrandov Televizní Studio také měla zaslat generálnímu řediteli ČT omluvný dopis podepsaný Soukupem a kopii dopisu poslat Radě České televize. Omluvu měla společnost zveřejnit také na televizním webu.

Společnost Barrandov Televizní Studio se proti loňskému verdiktu odvolala, podle ní v pořadu zazněla oprávněná kritika, tedy taková, která není způsobilá zasáhnout do pověsti ČT. Žalobu označila za snahu o nepřípustnou cenzuru a kritizovala také to, že soud jednotlivé výroky vytrhl z kontextu pořadu.

Podnikatel Soukup je majitel mediální firmy Empresa Media, pod kterou spadá TV Barrandov a časopisy Týden, Sedmička nebo Instinkt. Dříve oznámil záměr kandidovat v příštích prezidentských volbách. Počátkem loňského roku založil politické hnutí List, jehož činnost však minulý měsíc pozastavil Nejvyšší správní soud. Hnutí totiž v půlroční lhůtě neustavilo své orgány, a nesplnilo tak zákonnou povinnost.

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Pojistky před soudem. Případem rozsáhlých pojistných podvodů se škodou zhruba... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Revmatoidní artritida může zkrátit život až o 15 let, varuje imunoložka

MUDr. Zuzana Humlová Ph.D. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Morové rány, pandemie tuberkulózy či cholery jako příčiny smrti medicína už takřka pohřbila. Nebezpečí ale číhá i u...

Tisknu se k zemi. A rakety se blíží! Reportérka pod sprchou raket Hamasu

Izraelský protiraketový systém Iron Dome ničí rakety odpálené z Gazy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ležím na trávníku, příjemně teplý večer. Byla by to pohoda, ale je to peklo, místo hvězd totiž počítám na nebi zásahy...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!