Zákaz bude zahrnovat reklamu na primární nabídku mincí (ICO), crowdfunding, tedy způsob získávání peněz přes malé částky od drobných dárců, který bude využívat vytváření kryptomincí, ale také prodej samotných kryptoměn a nabídku služeb tzv. kryptopeněženek. Ty slouží k ukládání, odesílání a přijímání digitálních měn. Zveřejňovat reklamu nebudou smět také burzy s kryptoměnami, až na omezené výjimky.
Facebook omezil reklamy na kryptoměny v únoru. Google oznámil, že plánuje zakázat inzeráty na kryptoměny tento měsíc, zákaz má vstoupit v platnost v červnu.
Regulátoři posilují varování před bitcoinem a dalšími virtuálními měnami. Upozorňují, že jsou vysoce spekulativní, některé by mohly být podvodné a že investoři by se měli připravit i na to, že o vše přijdou. Skupina 20 největších ekonomik světa G20 se však minulý týden nedokázala dohodnout na dohledu nad kryptoměnami.
Analytik konzultační firmy Kapronasia Zennon Kapron uvedl, že s narůstajícím počtem ICO je nemožné, aby se někdo vyznal v tom, jaké nabídky a které kryptoměny jsou opravdové a které podvodné. „I když určitě musí být reklama na ICO výrazným zdrojem pro Twitter, dopady podvodných aktivit za to riziko nestojí,“ dodal.
Cena nejznámější kryptoměny bitcoin již klesla z prosincového maxima téměř 20 tisícUSD (409 tisíc korun) o více než polovinu. Nyní se pohybuje kolem 8000 USD. Přispěly k tomu obavy, že regulátoři zasáhnou proti kryptoměnám. Vliv na pokles ceny měly i zprávy o zákazu reklam na Facebooku a Googlu.