Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Twitteru se daří. Počet uživatelů stále stoupá

Média

  14:00
PALOS VERDES/LONDÝN - Sociální, lépe řečeno společenská, síť Twitter získala za poslední půlrok další uživatele, i když firma zatím neví, jak vysoký zájem veřejnosti zpeněžit. Prudce se zvýšil jak počet lidí, kteří se na Twitteru objevili, tak počet vzkazů, které na síť vkládají.

Twitter foto: Reprofoto

Trvá i zájem zadavatelů reklamy, kteří Twitter díky jeho vysoké návštěvnosti využívají jako jeden z kanálů propagace.

Podle ekonomického listu Financial Times (FT) k růstu zájmu o Twitter přispělo několik významných událostí, k nimž za posledních šest měsíců ve světě došlo. Byly to především nedávné zprávy o zabití vůdce teroristické sítě Al-Káida Usámy bin Ládina, dění kolem fotbalu anebo novinky ze světa showbyznysu.

Například podle průzkumu, který provedla organizace Pew Research Centre, se používání sítě Twitter mezi mladými Američany ve věku 25 až 44 let od loňského listopadu do letošního května zdvojnásobilo a dosáhlo 19 procent.

To znamená, že k síti Twitter se připojuje už skoro každý pátý Američan v uvedeném věku. Síť tak využívá kolem 13 procent dospělé americké populace, která používá internet. Před půl rokem to bylo jen osm procent.

Institut Pew Research Centre zaznamenává, jak sami uživatelé internetu vnímají své preference. Nárůst obliby sítě Twitter ale potvrzuje také jiný průzkum, který provedla organizace ComScore. Ta v celém světě zaznamenala za poslední rok do konce dubna růst počtu unikátních návštěvníků Twitteru o 47 procent na zhruba 123 milionů.

Analytici se domnívají, že od roku 2006, kdy začal Twitter fungovat, se k němu přihlásilo asi 300 milionů lidí. Firma sama potvrzuje, že má více než 200 milionů registrovaných účtů.

Twitter postupně zavádí nové služby, nejnověji službu sdílení fotografií mezi uživateli. Zároveň se ale dostává pod větší tlak investorů, aby přišel s jasným plánem, jak zájem nových uživatelů zpeněžit. Na síti se objevuje reklama, ale jen v omezeném objemu. Zájem zadavatelů reklamy však trvá, šéf Twitteru Dick Costolo řekl, že více než 80 procent inzerentů své marketingové úsilí na Twitteru obnovuje.

Costolo podle agentury Reuters řekl, že Twitter má v současné době kolem 600 inzerentů. Na konci loňského roku, tedy před méně než půl rokem, jich měl jen asi 150.

Autoři: ,