Za deset let se podíl žen kupujících nové vozy zvýšil z 30,2 procenta v roce 2000 na 34 procent v 2010. Tendence k další feminizaci nákupů bude podle odborníků pokračovat, protože roste počet žen s řidičským průkazem. K letošku jich má řidičské oprávnění 34,9 procenta a očekává se, že do roku 2020 to bude 40 procent.
"Ženy si ve velké většině kupují spíše menší auta než muži," uvedl Dudenhöffer.
Za devět měsíců letošního roku dokonce značka malých městských aut Mini od BMW má jako jediná více ženských kupujících (53,8 procenta) než mužských. V oblibě u žen dále následuje Toyota se 48,2 procenta ženských kupujících a pak Peugeot s 45 procenty.
Naproti tomu prestižní značky, jakými jsou v Německu Audi a velká BMW, jejichž vlastnění je velmi ceněným symbolem osobního úspěchu, mají asi jen čtvrtinu ženských klientů. Pokud jde o Mercedes, tvoří ženské zákaznice asi 17 procent.
Sportovní a luxusní značky jako Lotus, Ferrari, Aston Martin nebo Rolls-Royce zůstávají v drtivé převaze doménou mužů. Počet ženských kupujících zde nepřekračuje deset procent.