"Mostní rekordman je sice o deset tun lehčí než most, který Vítkovice dodaly v říjnu 2008 do Sokolova, je ale o šest metrů delší než jeho předchůdce. Mostní konstrukce je navíc zajímavá tím, že má spodní oblouk, ačkoli obvykle bývá na mostech oblouk horní," dodala mluvčí společnosti Eva Kijonková.
Kvůli svým rozměrům byl most vyráběn na dvou pracovištích najednou. Celá mostní konstrukce si vyžádala také speciální přepravu. Nakládka trvala několik hodin, přeprava čtyři dny. Nyní už bude most přímo na místě určení velkým jeřábem uložen na spodní stavbu, dodala Kijonková.
Strojírenská skupina Vítkovice se výrobou mostů zabývá 150 let. V posledních letech dodává podle Kijonkové přemostění zejména pro dálnice a železnice. Mostní konstrukce se stále častěji kompletují už u výrobce. Most pro železnici u Stříbra je za posledního půl roku podle Kijonkové druhým takto velkým produktem VPE.
Most, který dodaly Vítkovice v roce 2008 do Sokolova, byl umístěn přes řeku Svatavu na železniční trati Chomutov - Cheb. Ocelová konstrukce vážila 103 tun, což byla zatím nejtěžší mostní konstrukce, jakou kdy vítkovická mostárna expedovala. Délka mostu dosáhla 35 metrů a šířka 5,8 metru.