Projekt ve středu představili zástupci zhotovitelských firem Metrostav, Swietelesky Rail CZ a SMP CZ při slavnostním zahájení stavby.
Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) stavba posílí význam železnice v metropolitní dopravě a měla by usnadnit dopravu více než 40 tisíc cestujících, kteří denně cestují do hlavního města za prací.
Železnice v Praze úplně jinak? Ve hře jsou luxusní expresy na letiště i nový tunel |
Modernizace by podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiřího Svobody měla také zlepšit cestování uvnitř hlavního města. „Nová stanice na Zahradním Městě i zastávka v Edenu, umístěná nedaleko fotbalového stadionu, se stanou důležitými přestupními uzly na městskou hromadnou dopravu,“ řekl.
Při modernizaci se naopak zruší stávající trať v pražských Strašnicích, kterou SŽDC v budoucnu využije jinak. Velká proměna čeká také stanici ve Vršovicích, kde by mělo vzniknout nové bezbariérové nástupiště. Zároveň bude podle plánů železničářů prodloužen stávající podchod pod kolejištěm směrem k Bartoškově ulici v Praze Nuslích.
Přípravné práce omezí provoz
Letos přijdou na řadu přípravné práce včetně demolice několika mostů. Stavbu bude provázet několik omezení provozu v hlavním městě. První nepřetržitá třídenní výluka ve směru Malešice-Vršovice je naplánována na první čtvrtletí příštího roku. Další omezení budou závislá na průběhu prací.
Práce na modernizaci železničního úseku z pražské Hostivaře na hlavní nádraží v Praze začaly už v červnu. Podle stavitelů bylo zatím demontováno přes 14 kilometrů kolejí. Termín dokončení stavby je naplánován na říjen 2021, podle zúčastněných firem je však možnost i dřívějšího dokončení.