„Tržby v eurech budou obchodníkům neustále růst,“ ujišťuje šéf MaG Consulting Jaromír Beránek.
Zvyšující se možnosti placení eurem souvisí se skutečností, že se lidé po návratu z dovolených naučili zbylá eura utrácet v kamenných obchodech.
„Lidé díky těmto službám již nemají potřebu chodit do směnáren a raději nakupují zboží v našich prodejnách,“ informuje mluvčí Tesca Jana Matoušková.
Analytici se shodují, že na postupné zavádění plateb v eurech má vliv také zvyšující se hospodářský boj o zákazníky mezi expandujícími obchodními řetězci. Eura začínají přijímat i menší prodejci a trhovci, zejména u hranic. „Platba v eurech není prozatím pro většinu obchodníků z hlediska tržeb významná, řádově jde o promile. Její postupné zavádění souvisí spíše s konkurenceschopností na trhu,“ potvrzuje nastalou situaci ředitelka Next Finance Markéta Šichtařová.
Společnosti v rámci konkurenčního boje postupně rozšiřují platební služby na další měny. „V síti našich prodejen už je možné platit britskými librami,“ uvádí Renata Fišerová z tiskového oddělení Marks & Spencer.
Nárůst euro tržeb má však svá specifika daná často geografickým položením prodejen. „Pravdou je, že největší podíl tyto eurové platby vykazují v českých příhraničních oblastech a samozřejmě v Praze,“ dodává ředitel Globusu Petr Vyhnálek.
Zvyšující se možnosti placení eurem souvisí se skutečností, že se lidé po návratu z dovolených naučili zbylá eura utrácet v kamenných obchodech.
„Lidé díky těmto službám již nemají potřebu chodit do směnáren a raději nakupují zboží v našich prodejnách,“ informuje mluvčí Tesca Jana Matoušková.
Analytici se shodují, že na postupné zavádění plateb v eurech má vliv také zvyšující se hospodářský boj o zákazníky mezi expandujícími obchodními řetězci. Eura začínají přijímat i menší prodejci a trhovci, zejména u hranic. „Platba v eurech není prozatím pro většinu obchodníků z hlediska tržeb významná, řádově jde o promile. Její postupné zavádění souvisí spíše s konkurenceschopností na trhu,“ potvrzuje nastalou situaci ředitelka Next Finance Markéta Šichtařová.
Společnosti v rámci konkurenčního boje postupně rozšiřují platební služby na další měny. „V síti našich prodejen už je možné platit britskými librami,“ uvádí Renata Fišerová z tiskového oddělení Marks & Spencer.
Nárůst euro tržeb má však svá specifika daná často geografickým položením prodejen. „Pravdou je, že největší podíl tyto eurové platby vykazují v českých příhraničních oblastech a samozřejmě v Praze,“ dodává ředitel Globusu Petr Vyhnálek.