Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ve Zlaté pecce soutěží 217 prací, přes internet je lze hodnotit ve 20 zemích

Média

  12:02
Do jubilejního 15. ročníku soutěže Metro Zlatá pecka je přihlášeno 217 prací od 43 agentur, z nichž devět je slovenských. Kromě odborné poroty je i letos může hodnotit laická veřejnost na webových stránkách společnosti Metro, vydávající stejnojmenný deník zdarma. Novinkou je, že svůj hlas mohou dát té či oné kampani lidé ve dvaceti zemích.

Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur foto: Reprofoto

Hodnocení letošního ročníku soutěže Metro Zlatá pecka nebude probíhat pouze v České republice, ale v dalších dvaceti zemích světa, kde vychází zdarma distribuovaný deník Metro, generální partner soutěže. Právě na jeho webových stránkách budou moci hlasující udělit své hlasy pětadvaceti nejlepším pracím ze shortlistu, který vybere odborná porota. Pro LN to uvedl Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, která soutěž pořádá. "Myslím, že pohled zahraničních čtenářů Metra na lokální českou reklamu by mohl být velmi zajímavý," řekl LN Brabec.

Na webových stránkách společnosti Metro ČR proběhne také on-line hlasování české veřejnosti.

Zasedání odborné poroty se koná zítra, nominace (jména kampaní, které postoupily na shortlist a budou soupeřit o ceny) by měla porota zveřejnit tento pátek. Slavnostní vyhlášení jejích vítězů se pak uskuteční 4. února 2010 v pražském Klubu Lávka, uděleno bude tradičních dvacet Zlatých pecek.

Letošním šéfem poroty se stal Evžen Hart, čerstvý držitel prestižního ocenění Adman roku 2009. Dalšími členy poroty jsou

režisér Jakub Kohák, držitel řady ocenění v domácích i zahraničních soutěžích, kreativec Martin Charvát, v minulosti kreativní ředitel agentur Leo Burnett a Mark/BBDO, v současnosti spoluzakladatel reklamního sdružení Konektor, výtvarnice, fotografka a grafička Veronika Bromová, střihač Vladimír Barák, kameraman a držitel pěti Českých lvů za nejlepší kameru Vladimír Smutný, zakladatel a ředitel postprodukčního a animačního studia UPP Vít Komrzý, textař, zpěvák a copywriter Lou Fanánek Hagen a ředitel Ogilvy Interactive Tomáš Jindříšek.