Hodnocení letošního ročníku soutěže Metro Zlatá pecka nebude probíhat pouze v České republice, ale v dalších dvaceti zemích světa, kde vychází zdarma distribuovaný deník Metro, generální partner soutěže. Právě na jeho webových stránkách budou moci hlasující udělit své hlasy pětadvaceti nejlepším pracím ze shortlistu, který vybere odborná porota. Pro LN to uvedl Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, která soutěž pořádá. "Myslím, že pohled zahraničních čtenářů Metra na lokální českou reklamu by mohl být velmi zajímavý," řekl LN Brabec.
Na webových stránkách společnosti Metro ČR proběhne také on-line hlasování české veřejnosti.
Zasedání odborné poroty se koná zítra, nominace (jména kampaní, které postoupily na shortlist a budou soupeřit o ceny) by měla porota zveřejnit tento pátek. Slavnostní vyhlášení jejích vítězů se pak uskuteční 4. února 2010 v pražském Klubu Lávka, uděleno bude tradičních dvacet Zlatých pecek.
Letošním šéfem poroty se stal Evžen Hart, čerstvý držitel prestižního ocenění Adman roku 2009. Dalšími členy poroty jsou
režisér Jakub Kohák, držitel řady ocenění v domácích i zahraničních soutěžích, kreativec Martin Charvát, v minulosti kreativní ředitel agentur Leo Burnett a Mark/BBDO, v současnosti spoluzakladatel reklamního sdružení Konektor, výtvarnice, fotografka a grafička Veronika Bromová, střihač Vladimír Barák, kameraman a držitel pěti Českých lvů za nejlepší kameru Vladimír Smutný, zakladatel a ředitel postprodukčního a animačního studia UPP Vít Komrzý, textař, zpěvák a copywriter Lou Fanánek Hagen a ředitel Ogilvy Interactive Tomáš Jindříšek.