Nyní se ukazuje, že takové chování nebylo v krajských pobočkách ŘSD výjimečné. Vedení firmy našlo dalších zhruba deset podezřelých případů i z jiných krajů. "Nechali jsme si poslat od všech stavebních firem, se kterými spolupracujeme, přehled přidělených vozidel. Ukázalo se, že je tam celá řada aut, která naši pracovníci využívají, aniž by na ně měli právo," řekl LN šéf ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc.
ČTĚTE DÁLE: |
Nejčastěji jde o případy, kdy si pracovníci silniční správy nechali služební vůz, který jim původně náležel, i po dostavbě silnice.
ŘSD se nyní snaží celou věc se zneužíváním aut vyšetřit. V ruce má přehled všech poskytnutých vozidel a seznam lidí, kteří je mohou využívat. Zkoumat bude i to, zda dotyčný pracovník nepoužíval auto pro soukromé účely. "Máme takové indicie. Pomůckou nám bude počet ujetých kilometrů. Pokud má to auto najeto ročně 15 tisíc kilometrů, je pravděpodobné, že s ním dotyčný jezdil jen na stavbu. Pokud bude mít ale třeba 40 tisíc, už je to podezřelé a budeme se tím zabývat," řekl Švorc.