Šrotovné je zatím omezeno na maximálně pět set kusů nových kol, radní ale předpokládají, že pro velký zájem budou v celé akci pokračovat i po vyčerpání stanoveného limitu. Čeští odborníci na ekologické způsoby dopravy se přitom domnívají, že šrotovací prémie na nákup nového kola by měla smysl i v Česku.
"Naším cílem je především modernizace kolového parku ve Vídni," prohlásil vídeňský městský radní pro dopravu Rudolf Schicker. Nárok na šrotovné mají podle něj pouze obyvatelé Vídně, staré kolo, které odevzdají výměnou za nové, musí být ještě pojízdné, nesmí jít o nefunkční vrak. Nový bicykl pak nesmí stát méně než 140 eur (3 600 korun). Pokud se tedy někomu podaří koupit kolo třeba v supermarketu za tuto minimální částku, radnice mu uhradí polovinu ceny. ".
I když šrotovné na kola má mnoho společného se šrotovným na auta, zavedeným na jaře v celém Rakousku, ze starých odevzdaných kol se na rozdíl od aut nestává oficiálně odpad. Staré bicykly dostane organizace Neustart, která se snaží usnadnit návrat do běžného života propuštěným vězňům. Bývalí kriminálníci si kola opraví a mohou je používat pro svou vlastní potřebu.
Další podrobnosti o šrotovném na kola si přečtěte ve středečním vydání deníku