Jana Bobošíková
bývalá europoslankyně, v Č(S)T pracovala v letech 1989-1992 a 1994-1998, během televizní krize byla od prosince 2000 do února 2001 ředitelkou zpravodajství, 2001-2004 moderovala diskusní Sedmičku na Nově, loni byla kandidátkou KSČM na prezidentku republiky). Bobošíková navrhuje mimo jiné zrušit reklamu, televizi financovat ze státního rozpočtu či fondů EU a nechat ji kontrolovat "Úřadem pro kontrolu hospodářské soutěže"
Jiří Janeček
od července 2003 generální ředitel ČT: Plánuje mimo jiné v televizi "zkvalitnit program" a lépe jej zacílit na menšiny, vytvořit prostor pro mladé a nezávislé tvůrce, posílit zpravodajství a víc ho regionalizovat, zlepšit výběr poplatků od diváků, vydělávat v rámci "nových obchodních příležitostí" či dokončit digitalizaci a přechod na HDTV.
Jana Kasalová
bývalá ředitelka vlastní tvorby a programová ředitelka televize Prima. Mimo jiné spoluzakládala časopis Reflex. Byla reportérkou pořadu Na vlastní oči a dramaturgyní Tabu na Nově. O křeslo ředitele ČT se již neúspěšně ucházela: Považuje za nezbytné řešit tři oblasti, a sice skryté rezervy v hospodaření, řízení a strukturu programů (jednotlivým programům podle ní chybí zřetelnější profilace) a zpravodajské a publicistické priority
Hynek Chudárek
výkonný ředitel a člen představenstva hudební stanice Óčko. Do ní přišel krátce po jejím začátku v roce 2002 a stal se jedním z akcionářů. Ve vedení televize zůstal i poté, co ji v roce 2005 ovládla společnost MAFRA. Před vstupem do médií působil ve firmě vyrábějící CD. Navrhuje "návrat k původnímu poslání ČT jako plnohodnotné instituce veřejnosti", od něhož se v posledních dvou letech údajně odchýlila a pustila se "do nesmyslné soutěže se soukromými televizemi o sledovanost". Podle Chudárka má vyrábět, nakupovat a zařazovat pořady do vysílání tak, "jak by to komerční televize z důvodu malého zisku nikdy neudělaly".
Radomír Pekárek
někdejší šéf tehdy ještě neexistující digitální televize Barrandov. Požaduje, aby v případě televize veřejné služby "hospodaření se svěřenými prostředky bylo skutečně průhledné a ne sestavované ve smyslu překračování socialistických plánů". Volá po jasné programové profilaci jednotlivých kanálů. Pekárek volí cestu spolupráce s FAMU a svazy výkonných umělců.