Volkswagen je hlavní značkou stejnojmenného německého koncernu, jehož součástí je rovněž Škoda Auto, které Schäfer do letošního července šéfoval.
Podle Schäfera značka v příštím desetiletí sníží počet nabízených modelů. Cílem značky je rovněž nabídnout levný model elektromobilu, který by stál maximálně 25 000 eur (zhruba 613 000 Kč), napsala agentura Reuters.
„V budoucnosti se zaměříme na své základní modely a v příštích deseti letech výrazně zjednodušíme nabídku modelů,“ uvedl Schäfer, který se do čela značky Volkswagen postavil začátkem července.
Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, vedle vlajkové značky Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek. Kromě Škody jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.
Nový koncernový šéf Oliver Blume začátkem září uvedl, že koncern Volkswagen se bude snažit urychlit přechod k elektromobilům. Cílem koncernu je vystřídat do roku 2025 amerického konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě.
„Elektromobilitě patří budoucnost,“ řekl Blume, který na začátku září v čele koncernu vystřídal Herberta Diesse. „Stávající tempo (přechodu k elektromobilům) zachováme a tam, kde to bude možné, ho zvýšíme. Jsem fanoušek elektromobility,“ dodal.
Škoda Auto má v plánu do roku 2026 uvést na trh tři nové čistě elektrické modely, další mají následovat. Podíl čistě elektrických vozů na odbytu značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent. Urychlení přechodu na elektromobilitu a digitalizaci má prezentovat nové logo a vizuální styl značky.