Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Yahoo má vyšší tržby i zisk, výsledky ale nenadchly

Média

  13:08
Internetová společnost Yahoo zvýšila ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 51 procent na 213 milionů dolarů (asi 4,2 miliardy Kč). V tržbách ale zaostala za odhady, a ředitelka firmy Carol Bartzová tak dala najevo, že právě na růst tržeb se firma teď musí zaměřit především. Na konci června se totiž ukázalo, že někteří zákazníci nečekaně omezili výdaje na reklamu.
Yahoo - ilustrační foto.

Yahoo - ilustrační foto. foto: Brendan McDermidReuters

Kvůli slabým tržbám, které klesly navzdory tomu, že Yahoo dál zlepšuje ziskové marže, se mezi investory vrátily obavy, zda je firma vůbec schopna nějakého významnějšího růstu tržeb dosáhnout. Investory ale také zajímá, v jakém stavu je online reklamní trh, na němž je firma závislá.

"Reklamu táhnou značky, teď ale mají všichni napnutý rozpočet," podotkl analytik společnosti BGC Partners Colin Gillis. "Každá zmínka o zpomalení (výdajů a růstu) tak investory vystraší," dodal.

Zisk na akcii činil 15 centů a zvýšil se tak z předchozích deseti centů. To je o jeden cent nad průměrnými odhady analytiků v anketě agentury Thomson Reuters. Tržby se ale ve druhém čtvrtletí zvýšily jen mírně na 1,6 miliardy USD ve srovnání s tržbami 1,57 miliardy dolarů před rokem. Takzvané čisté tržby, které nepočítají s příjmy, o které se Yahoo dělí s partnery, dosáhly 1,13 miliardy dolarů. To je asi o 30 milionů USD méně, než se čekalo. Akcie tak na výsledky zareagovaly propadem o více než šest procent na 14,27 USD.

Analytik Gillis nicméně poznamenal, že reklamní trh ovlivňuje rovněž konkurence v podobě online reklamních burz, a to včetně společnosti RightMedia, kterou Yahoo vlastní. Tyto firmy zadavatelům reklamy nabízejí levnější způsob, jak se prostřednictvím prezentace na internetu dostat ke spotřebitelům.

Šéfka Yahoo Bartzová na konferenci s analytiky po zveřejnění výsledků uvedla, že kromě snahy o zvýšení tržeb firma také usiluje o další popularizaci svých stránek mezi uživateli internetu. Přidává tak například společenské sítě. Nic se podle Bartzové nemění ani na plánech, podle nichž chce Yahoo do konce roku upevnit spolupráci s Microsoftem.

Příjmy z vyhledávání na stránkách Yahoo meziročně klesly o osm procent a management přiznal, že z těchto služeb se firmě nedaří získat tolik peněz, kolik původně předpokládal. Naproti tomu Google, který je ve vyhledávání jedničkou na trhu, minulý týden oznámil růst tržeb o 24 procent. Rostoucí náklady ale způsobily, že firma nesplnila odhady analytiků.

Yahoo patří k nejoblíbenějším internetovým portálům na světě. Jen hlavní stránku, která nabízí e-mail a další služby, podle sdělení podniku využívá přes 600 milionů lidí z celého světa. Yahoo patří k průkopníkům těchto služeb, konkurence ale růst firmy značně omezuje. Velkým rivalem je hlavně zmíněný Google, ale také relativně nové služby typu Facebook.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!