Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Z festivalu Golden Hammer veze česká reklama zlato a stříbro

Média

Festival Cannes Lions není jediný, v němž během června zkoušejí své štěstí české reklamní agentury. Z mezinárodního festivalu Golden Hammer v lotyšské Rize si koncem minulého týdne přivezly několik cen.

Tisková kampaň Fordu Fiesta získala zlato za nejlepší využití tiskových médií. foto: Reprofoto

„Neserte na nás,“ prohlašovaly nedávno figuríny českých velikánů umístěné v pražských Holešovicích přímo v ulicích pojmenovaných po těchto osobnostech. Každou figurínu navíc doplňoval výrok, který odpovídal profesi, v níž se daná osobnost proslavila: podplukovník Sochor v ulici Pplk. Sochora tedy znechuceně tvrdil, že na frontě tolik nášlapných min nebylo, sochař Bohuslav Schnirch zase konstatoval, že „tento materiál se nedá použít“. Jeden i druhý mluvil o psích lejnech na ulici.

Neobvyklou kampaň zde testovala agentura Euro RSCG Prague, která ji připravila pro Magistrát Prahy 7. Agentura k ní měla ještě jeden dobrý důvod: v dané lokalitě totiž sama sídlí, protože obývá bývalý pavilon Expo. Minulý týden získala agentura za tento projekt stříbro za nejlepší využití takzvaného guerilla marketingu na festivalu Golden Hammer v lotyšské Rize.

„Podle ankety městské části Praha 7 štve její obyvatele nejvíc právě nečistota ulic, obzvlášť množství psích výkalů na každém kroku. Do soutěže jsme poslali realizovaný test kampaně, který se setkal s velmi kladným ohlasem. Kampaň samotná poběží v září 2009 v#dohodnutých ulicích Prahy 7,“ uvedla pro LN mluvčí Euro RSCG Prague Lucie Koudelková.

Kromě Euro RSCG Prague získalo na festivalu Golden Hammer ceny ještě několik českých agentur. Mediální agentura Mindshare byla oceněna dokonce zlatem, a to za tiskovou kampaň pro Ford Fiestu, určený spíše ženám. Kampaň spojila barvu vozu s barvami módních modelů a představila vůz jako vhodný doplněk k šatům. Agentura Mark BBDO získala stříbro v kategorii interaktivní média za práci pro klienta Ufon. Nízkonákladový internetový projekt nabízel různé možnosti, jak ušetřit na dárku ke svatému Valentýnu, včetně speciálního tarifu. Euro RSCG Prague navíc získala za jednu svou další práci ještě diplom, konkrétně za projekt Váhy pro klienta Panzani.

Hlavní cenu Grand Prix si z letošního 15. ročníku festivalu odvezla pobočka BBDO Moskva. Úspěšná byla také slovenská reklama, jež získala několik cen v kategorii Nejlepší využití médií. Zlato za nejlepší media mix a indoor získala bratislavská Saatchi & Saatchi, stříbro v indooru a diplom v outdooru Vaculík Advertising. Diplom za outdoor obdržela i bratislavská Mark BBDO.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!