Sobota 16. října 2021, svátek má Havel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

VIDEO: Železničáři v Ejpovickém tunelu otestovali rychlost vlaků, dosáhli 200 kilometrů za hodinu

Ekonomika

  15:23
Plzeň - Železničáři otestovali jízdu rychlostí 200 kilometrů za hodinu na čtyřkilometrovém tunelu u Ejpovic mezi Plzní a Rokycany. Provedli tam čtyři zkušební jízdy. Jejich hlavním účelem bylo, zjistit chování trakční soustavy v dlouhém jednokolejném tunelu při této rychlosti, řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Zkušební jízda rychlostí 200 km/h v Ejpovickém tunelu.
K měření rychlosti byla využita speciální měřící souprava ÖBB, tvořená dvěma...

Správa aktuálně připravuje 207 kilometrů různých traťových úseků, kde by se v budoucnu mohlo jezdit právě rychlostí až 200 kilometrů v hodině, třeba na části nové trati mezi Plzní a Domažlicemi. V Ejpovickém tunelu zatím vlaky jezdí maximálně rychlostí 160 kilometrů za hodinu.

„Jízdám předcházela diagnostická měření a technicko-bezpečnostní zkouška, která potvrdila způsobilost úseku k jízdám touto rychlostí,“ uvedla mluvčí. Tunelem projížděla speciální souprava rakouského národního dopravce Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) tvořená dvěma lokomotivami řady 1116 Taurus firmy Siemens s měřicím sběračem, mezi nimiž byl umístěn vůz pro diagnostiku trakčního vedení.

Ejpovický tunel, který byl zprovozněn v listopadu 2018, má dva tubusy s pevnou jízdní dráhou pro každý směr vlaků. „V takovém prostředí, kdy souprava představuje ‚píst‘, se chová trakční vedení jinak než ve dvoukolejném tunelu nebo na širé trati,“ uvedla mluvčí.

„Měřící souprava dosáhla 200 km/h při čtyřech jízdách, přesně tak, jak bylo plánováno. Získané údaje budeme analyzovat a používat k optimálnímu návrhu konstrukcí trakčního vedení při zavádění vyšších rychlostí na tratích,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Správa podle něj aktuálně připravuje 207 kilometrů různých traťových úseků, kde by se v budoucnu mohlo jezdit touto rychlostí. Patří k nim hlavně 15,5 kilometru dlouhý úsek mezi Chocní a Uherskem, kde by se mohlo jezdit rychlostí 200 kilometrů za hodinu od poloviny roku 2025. Dále se jedná o 17 kilometrů trati mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi a osm kilometrů mezi Soběslaví a Doubím.

Na rychlost 200 kilometrů za hodinu je projektována také část nové trati mezi Plzní a Domažlicemi. Stejnou rychlost budou dosahovat vlaky na nové trati mezi Brnem a Přerovem a mezi Nemanicemi a Ševětínem. Správa také připravuje úpravy na zvýšení rychlosti na trati Břeclav - Šakvice, kde byly letos provedeny zkušební jízdy.

Autor:

KOMENTÁŘ Jindřicha Forejta: Jak prezident mohl z ARO jmenovat šéfa soudu

Premium Proč mohl prezident republiky v úterý 12. října bez komplikací jmenovat předsedu Krajského soudu v Brně, i když řadové...

Manželé v sukních. Gender Blender boří stereotypy v oblékání

Premium Oblékají se podle vlastních pravidel a svými outfity boří společenské konvence. Manželský pár Michaela a Vlastimil...

Jak se rodí sebevražda. Psychiatr Höschl nejen o schizofrenii a depresi

Premium Jak velká musí být síla, která člověka dožene k tomu, že si sám dobrovolně vezme život? Jaké jsou poslední myšlenky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat