Naopak na Slovensku podíl lidí, kteří na webu pořizují zboží více než pětkrát ročně, za poslední rok klesl. Češi i Slováci ale zároveň za internetové nákupy utrácejí méně peněz. Vyplývá to z průzkumu internetových obchodů Kasa.cz a Hej.sk.
„Podle informací internetového obchodu Kasa.cz vzrostl v posledním roce v Česku počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát za rok. Díky růstu o pět procentních bodů se podíl této skupiny nakupujících na Kasa.cz zvýšil na rovnou polovinu,“ sdělila mluvčí Kasa.cz Jitka Součková.
V Česku naopak za poslední rok klesl počet příležitostných zákazníků, kteří na internetu nakupují dvakrát až pětkrát ročně; jejich podíl nyní činí 35 procent.
Na Slovensku se letos snížil podíl lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát za rok, z 50 na 43 procent. O deset procentních bodů pak stoupl podíl příležitostných on-line kupujících, kteří nyní tvoří 40 procent všech nakupujících na Hej.sk.
Slováci v porovnání s Čechy na internetu utrácejí menší částky. Zatímco na Slovensku nakoupí 17 procent zákazníků za méně než tisícovku, v ČR tvoří tuto skupinu devět procent zákazníků. Meziročně se podíl této skupiny v obou zemích zvýšil, na Slovensku pak o 11 procentních bodů.
„Naopak v obou zemích klesl podíl lidí, kteří on-line ročně utrácejí přes 10 tisíc korun. V ČR z 52 procent na 45 procent a na Slovensku z 52 procent na 38 procent,“ upozornila Součková.
Přibližně 60 procent českých zákazníků je mladších 40 let, na Slovensku jsou jich tři čtvrtiny.