Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Koncern Ferrero narazil s rasistickou reklamou

  20:50

Animovaná bonboniéra Ferrero Küsschen huláká: „Německo volí bílou!“ Německu se to nelíbí.

foto: © foto Reuters, montaž ČESKÁ POZICE, Alessandro CanuČeská pozice

Do předvolebního klání se v Německu zapojil i potravinářský koncern Ferrero – a nedopadlo to vůbec dobře. Nová televizní reklama na bonbony Ferrero Küsschen potažené bílou čokoládou sice připomíná předvolební klip se vším všudy, jen slogan se dvakrát nevyvedl. Animovaná bonboniéra za řečnickým pultem totiž podpořena skandujícím davem huláká: „Německo volí bílou!“

„Když bílá firma inscenuje spot, ve kterém bílí lidé oslavují bílou čokoládu, už nelze mluvit ani o satiře,“ míní reklamní expert organizace MediaWatch Jean-Alexander Ntivyihabwa.

Poté, co uživatelé Facebooku začali Ferrero osočovat z rasismu, společnost svou chybu uznala a reklamu stáhla. „Abychom zabránili dalším nedorozuměním, rozhodli jsme se naší reklamní kampaň přepracovat,“ oznámil německým médiím mluvčí Ferrera s tím, že koncern celé záležitosti velmi lituje.

„Jak naivní jsou manažeři této firmy? To, že tato barva může mít i politický význam, ví nejpozději od dob Ku-klux-klanu snad už každý,“ konstatuje v této souvislosti například časopis Stern.

Ferrero volí bílou:

Řada společností zřejmě ještě nepochopila, že nepromyšlené reklamní rychlokvašky končí ve většině případů špatně. „Kolik shitstormů, skandálů, skandálků a protestů se ještě bude muset konat, než to všichni pochopí?“ ptá se specializovaný německý magazín W&V. Nakonec však soudí, že celá věc může být ještě trochu jinak: takový PR skandál totiž má něco do sebe. Koneckonců už Oscar Wilde napsal, že jediné, co je horší, než když se o vás mluví, je to, když se o vás nemluví. A vězte, že o společnosti Ferrero a jejím novém produktu se u našich sousedů v posledních dnech mluvilo relativně často...

Na podobnou strategii zřejmě nedávno v Německu vsadila také síť autopůjčoven Sixt. Pro svou reklamní kampaň firma totiž využila podobiznu Gustla Mollatha, muže, který zřejmě neprávem strávil sedm let v psychiatrické léčebně. K jeho fotce vtipálci přidali citát: „Pokud je tady někdo blázen, tak je to Sixt se svými cenami.“ Zakladatel společnosti Erich Sixt se Mollathovi nakonec v osobním dopise omluvil s tím, že odjakživa fandí provokativní a kontroverzní reklamě, ale tentokrát že to zřejmě fakt přehnal.

Prodej bytu 2+kk 59 m2
Prodej bytu 2+kk 59 m2

Generála Svobody, České Budějovice - České Budějovice 7
4 495 000 Kč