Podle deníku South China Morning Post by měly v následujících deseti letech vzniknout tři vysokorychlostní železniční sítě spojující Čínu s dalšími zeměmi.
První trasa povede z čínské provincie Chej-lung-ťiang na sever přes Mongolsko a Rusko do západní Evropy, patrně až do Británie.
Druhá plánovaná, západní trasa začíná v Urumči, metropoli čínské Ujgurské autonomní oblasti Sin-ťiang, a pokračuje přes střední Asii, včetně Kazachstánu, Uzbekistánu a Turkmenistánu, dále do Pákistánu, Íránu, Turecka a Německa.
Třetí trasa zahrnuje jihovýchodní Asii a vede z čínského Kchun-mingu v provincii Jün-nan do Vietnamu, Thajska, Malajsie, Singapuru, Barmy a Indie.
Podle internetových médií by vlaky, jejichž rychlost by měla přesahovat 320 kilometrů v hodině, mohly konkurovat letecké dopravě. „Naším cílem je, aby se tyto vlaky pohybovaly téměř tak rychle jako letadla,“ uvedl Wang Meng-šu, člen čínské strojírenské akademie. Podle britského tisku je možné, že pasažéři nasednou v Londýně na vlak a za pouhé dva dny budou v Pekingu, který je vzdušnou cestou vzdálen 8100 kilometrů. Doba letu je deset hodin.