Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vražda Horákové není promlčená

Vrchní soud v Praze musí znovu projednat kauzu Ludmily Brožové-Polednové, jež byla prokurátorkou ve vykonstruovaném procesu s popravenou Miladou Horákovou. Nové líčení nařídil Nejvyšší soud na základě dovolání nejvyšší státní zástupkyně. Podle Nejvyššího soudu měla Brožová-Polednová aktivní podíl na odsouzení Horákové, proto její čin dosud nemůže být promlčen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vraník

5. 6. 2008 15:09
obnovte proces s Horákovou

obnovte proces s Horákovoua zjistíte, že po formální i materiální stránce právně vzato a vzhledem k dobovým zvyklostem a souvislostem byl v pořádku včetně uložených trestů

stačí se jen oprostit od primitivní, zpátečnické antikomunistické záště a víry v antikomunistické světce

P.S. narozdíl od zdejší lúzy jsem spis četl téměř celý

0 0
možnosti

slon75

5. 6. 2008 15:39
Re: obnovte proces s Horákovou

Nacistické procesy s politickými protivníky byly po formální stránce díky příslovečné německé pečlivosti ještě v lepším pořádku.

Anebo cheš snad říct, že pouhá technická správnost postupu nějak ospravedlňuje výsledek rozdudku?

0 0
možnosti

Drobek

5. 6. 2008 10:04
Stále stejné!

Je-li napaden v médiích teror minulého režimu, okamžitě se objeví odpor. Odpor "obyčejných". Samotná podstata sporu o Polednové je prostá. Je třeba alespoň dnešní spravedlnosti, když už Horáková neměla tehdy svou šanci na ni. Jenže spravedlnost, které by se jí dostalo in memoriam, odsouzení zbývajících jejich katů, to je obvinění "obyčejných" z mlčenlivé spoluúčasti na justiční vraždě, nebo i petiční spoluúčasti. To "obyčejní" rozhodně nepřipustí a vytahují argumentaci typu, že jinde se také páchaly zločiny, že je to politické manipulování s historií, že se máme věnovat dnešku a ne včerejšku.

Věnujeme se dnešku snahou postavit Polednovou před soud! Protože spravedlnost se má uplatňovat tehdy kdy je to jen trochu možné a ne čekat na historické zapomění.

"Obyčejní" by rádi zapoměli. Z reakcí na tuhle zprávu v LN je to poznat nejlépe!

0 0
možnosti

Rek

5. 6. 2008 10:31
Re: Stále stejné!

O tom není sporu. Nicméně, podle mě, je to trochu hlubší. Je to i o organizacích KSČ, které na pracovištích organisovali petice, ve kterých bylo žádáno tvrdé potrestání. Pod ně se asi podepsalo statisíce lidí. Teď  je otázkou, zda to bylo úpřímné vyjádření, nebo to bylo vykoupení části svých osobních problémů podpisem na takovýchto listinách. Je to asi něco podobného, jako když Židé křičeli pře Pontským Pilátem - "Ukřižovat!". Na smrti Milady Horákové, podle mě, mají podíl i tyto organizace KSČ a neodvaha (či asi zbabělost) těch rovných, v dané situaci tyto listiny nepodepsat. Nicméně je to klasický případ manipulace s davem, který nám předvedli už Aztékové - "Při svých obřadech zajatce usmrcovali a členové kmene pak museli pozřít alespoň nějakou část těla protivníka. Tím pádem se stali viníky všichni".  Podobně to probíhalo i v kupónové privatizaci - nejdříve začali vysocí státní úředníci organisovat podvody s LTO. Jakmile to spodek zaregistroval, začaly tunely. Teď je to o tom, že se musí všichni navzájem po určitou dobu  chránit.  Za 40let, pokud někdo bude mít chuť se k tomu vrátit, z toho bude další "Polednová" nebo "Poledna". Argumentační obrana bude naprosto stejná - "Vše proběhlo v duchu tehdy platných zákonů."

0 0
možnosti

Rek

5. 6. 2008 9:49
A teď pohled obyčejného člověka.

Obyč.člověk= nebyl a není členem žádné polit.strany. Celá věc dává za pravdu tomuto obyč.člověku, na kterém stojí stovky let tento národ, tato země. Vždy , když se někdo odtrhl z jeho středu a vrhl se do politiky a trochu si oproti stádu polepšil, ostatní vždy na něho pohlíželi s podezřením a spekulovali, zda to udělal z mravních a morálních pohnutek, z naivity nebo čistě z osobního prospěchu. Ono vést stádo, být přirozeným vůdcem také znamená, že musíte sdílet každodenní život tohoto stáda.   -----  Pro paní Polednovou je asi toto, čeho se dožila, těžký šok, který neměl být - Vždyť už jsme měli být na prahu komunismu, lidé měli bý spokojeni (alespoň teoreticky). Nic ji tedy nezbývá, ať už z pudu sebezáchovy nebo z upřímnosti,  poukazovat na svoji tehdejší naivitu v proklamované teze, kterým tehdy uvěřila. Z tohoto pohledu je její proces o odsouzení komunistické ideologie v podobě, jak nám ji předvedli komunisté Lenin, Stalin, Chruščov, Brežněv, Gottwald, Zápotocký, Novotný atd. Pohnutku, že to vše dělala z osobního prospěchu, výhod, ji zřejmě soud neprokáže stejně, jako dne podnikatelům -tunelářům neprokáža, že jim selhal podnikatelský plán ze záměrných, jejich osobních, pohnutek. Výsledek pro stádo je však stále stejný - zaplatí jak experiment komunisticé šlechty, tak diskutabilní způsob změny systému ekonomiky.

0 0
možnosti

Ajajaj

5. 6. 2008 9:43
To by byl gol, kdyby to proběhlo objektívně

Skoro by bylo dobré ,aby ten proces s Polednovou proběhl a měl by Horákovou očistt,ale tady je ten problém.Nevina Horákové se bere jako axiom. Ono je to ale jinak. Cela řada skutků ji byla dokázana, račte se třeba podívat do Jáchymovských archívů ˇˇkomunistické peklo, či tak nějakˇˇ,tam je to ale představováno jako hrdinství a odboj  proti režimu .Samozřejmě,že trest byl nepřiměřenyTakže jak? Jestli že se ten proces otevře v celém rozsahu, tak by image  Horákové asi mohl silně utrpět,takže pochybují,že takový proces někdy začne.Slouži prostě jen účelově jako nástroj politického boje. Mimochodem v tom ďábelském režimu bylo padesátých létech v Československu asi      30 000 vězňů (velká část odsouzena do roku 1948 za kolaboraci s fašizmem, bezesporu tam byli i tzv.političti vězni, můj strejda si v Jáchymově odkroutil dva roky za pokus  o útěk na západ, ale byla jich menšina) to je méně,než v dnešním Česku.Zamyslite se prosím i nad podstatou.prokurátor,nebo žalobce má i dnes prokázat vinu a neni jeho povinosti uvádět fakta v prospěch obviněného, to je věci obhájce. Takže, za co vlastně chtěji Polednovou soudit? Je to šaškárna.Věnujte radší pozornost dnešním soudcovským mafiimto je mnohém důležitější, než nějaká Polednová. A volání po morálním odsouzení ,taková kauza před soud nepatří.

0 0
možnosti

Vraník

5. 6. 2008 15:12
Re: To by byl gol, kdyby to proběhlo objektívně

R^

0 0
možnosti

ds

5. 6. 2008 9:27
K soudu jde komunismus

Bába Polednová je zástupnou osobou.  Žaloba je zcela revanšisticky politická.

Česká postkomunistická justice se chce v očích veřejnosti rehabilitovat sama o sobě, a dokázat, že především ona se již zbavila své komunistické minulosti, a nyní opět užitečně posluhuje revanšujízíci "demokratické" moci. Dle logiky revanšismu ten, který je nejvíce antikomunistický, je také nejvíce demokratický. Všchno to jsou jen přitroublé finty, mající oblbnout lidi a ukázat, už jsme demokratičtí, a ne postkomunističtí. Jde o politickou justiční rehabilitaci justice. Jde o důkaz dekomunizace justice. Neboli jde o politický proces v demokratickém hávu. Pokud padne odsuzující verdikt, tak bude odsouzen komunismus, a ne bába Polednová. Černoši o sobě nyní budou tvrdit, že už jsou bílými.8-o

0 0
možnosti

Ben

5. 6. 2008 9:27
Větší tragédie

To, že soudy v 50tých letech byly poplatné režimu je známé. Právo však bylo více předvídatelné. Za urážku hlavy státu nebo představitele světové socialistické soustavy či jiné delikty byl trest, ale všichni co neudrželi jazyk za zuby věděli, kolik za to zhruba dostanou. Spíš než bezpráví v těchto létech by nás měl deprimovat současný stav justice. Už jen fakt, že vrchní a nejvyšší soud se neshodnou na tom, je-li věc promlčena, svědčí o chaosu. Jako by měl každý soud k dispozici jiný zákoník. Ale takových případů je nesčetně. Např. katedrála sv. Víta, případy exministra informatiky, exministryně zdravotnictví, Plzeňská banka a stovky dalších případů, kdy soudy vynášejí zcela protichůdné rozsudky na základě stejných důkazních materiálů a stejných zákonů. ne nadarmo se v poslední době vyjádřil předseda Ústavního soudu Rychetský, že je "zděšen rozhodováním obecných soudů".

Není spíše toto problémem k řešení než meditace nad nutností "řešit" minulost?

0 0
možnosti

x

5. 6. 2008 8:22
DE.F.KA

ta zasrana děvka si zaslouží provaz...nebo ukamenovat. Kdyby aspon rekla ze toho lituje...... ukamenovat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0
možnosti

bbb

5. 6. 2008 9:14
Re: DE.F.KA

Horáková nebyla žádná naivka ,ale  pěkně tvrdá Židovka, která šla za svým cílem a měla na svědomí životy několika tísíc Němců.

Na druhou stranu by jí bývalo 20 let natvrdo stačilo. Trest smrti byl neúměrný.

0 0
možnosti

Pilát Pontský, místodržitel v Ju

5. 6. 2008 8:17
Co je pravda?

Co je pravda?

0 0
možnosti

Gogoš

5. 6. 2008 8:08
a co si vezmete na staré bábě?!

Jaký smysl by mělo její uvěznění, nebo poprava? Pozor, nezastáváým se jí! taky se ani nemusí dožít procesu, natož pak rozsudku. Jestliže však dobře chápu, spíš se jedná o její morální odsouzení, v tom případě souhlasím. Ta ženská to bude s sebou nosit po zbytek, asi už nepříliš dlouhého života a to plně stačí! Hanbou nevyleze na ulici!

0 0
možnosti

Martin

5. 6. 2008 9:08
Re: a co si vezmete na staré bábě?!

R^, tak tak.

0 0
možnosti

Čech

5. 6. 2008 8:08
RE: Drobek

ŽÁDNÉ ALIBI NEPOTŘEBUJI. Nikdy jsem se nedopustil ničeho protiprávního. Popravy neschvaluji, Polednovou neobhajuji. ŽÁDÁM JEN STEJNÝ METR NA POSUZOVÁNÍ REŽIMŮ. Odmítám rozhodně, že socialistický režim byl zločinný. Nevraždil v cicíh zemích po milionech, jako to dělají (zřejmě váš idol) Spojené státy. Můj životní příklad byl a je generál Ludvík Svoboda. To byl rozhodně větší vlastenec než vojenský kadet Mirek Topolánek. JAKÝ PŘÍKLAD MÁTE VY? Pokud jsou to Mašíni, mám právo se vás bát. A se mnou všichni ti, kdo spravedlivě posuzují zločiny proti lidskosti, především války, a dnes jsou proti US VOJENSKÉ ZÁKLADNĚ v mé vlasti. To je více než 68% (oficiálně) a jistě 75% (reálně) mých spoluobčanů. Chcete je všechny soudit, odsoudit nebo rovnou bez soudu odrovnat?  

0 0
možnosti

Gogoš

5. 6. 2008 8:10
Re: RE: Drobek

Souhlasím s vámi!

0 0
možnosti