Kanadský DJ Joel Zimmerman s přezdívkou Deadmau5 nosí už více jak deset let na koncertech obří helmu, která vypadá jako mrtvý myšák. Zimmerman si chtěl letos zaregistrovat emblém své masky, který by platil i na území Spojených států, což se nelíbilo společnosti Disney a s umělcem se pustila do právní bitvy. Korporace v první řadě celý proces registrace obchodní značky hudebníka Deadmau5 zablokovala.
Disney tvrdí, že maska umělce připomíná jejich logo se siluetou hlavy myšáka Mickeyho a předložil podle CBCNews dokument o 171 stránkách, ve kterém tvrdí, že Zimmermanovo počínání společnost poškozuje v USA i zahraničí. DJovi se přesto už v minulosti podařilo svoji značku zaregistrovat ve více jak třiceti zemí, mezi než patří například Německo, Japonsko a Velká Británie.
Umělec podle své právničky hodlá s korporací bojovat a nebojí se ani soudní cesty. O sporu informoval sám Zimmerman prostřednictvím svého twitterového účtu.
Není to ale poprvé, co se slavný DJ právně pře s velkou korporací. Zimmerman dal letos do dražby své speciálně upravené Ferrari, na které namaloval populární internetovou kočku Nyan a stroj přejmenoval na „Purrari“. Známá italská automobilka je ale citlivá na změnu svého logo a tak zaslala umělci dopis, v němž ho informovala, že se jí podobné akce nezamlouvají. Zimmerman pak na Twitteru fanouškům sdělil, že v budoucnu si místo Ferrari pořídí raději McLaren.