Komunikace má spojovat dálnici D1 u Hulína na Kroměřížsku s východní částí Zlína a s hranicemi se Slovenskem. Ministerstvo rozhodnutí zatím odmítlo komentovat s tím, že ministr ještě připravený dokument nepodepsal.
„Víme, že je zrušeno stavební povolení pro přivaděč spojující R49 s městem Holešovem. O dalších dvou úsecích R49 mezi Hulínem a Fryštákem stále není rozhodnuto,“ potvrdil LN Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země. Podle něj Ředitelství silnic a dálnic nedodrželo podmínky pro stavbu. Silničáři podle něj před podáním žádosti o stavební povolení nezískali například souhlas týkající se přemisťování zeminy. Pokud ministr verdikt skutečně potvrdí, budou silničáři muset část podkladů připravit znovu.
Děti Země, podobně jako Unie pro řeku Moravu a Občanské sdružení Životní prostředí, označují stavbu dálnice R49 za dopravní i finanční omyl. Podle plánu se má ke Zlínu přiblížit v roce 2015, kdy by již krajské město mělo mít napojení na dálniční síť z druhé strany – v Otrokovicích na první část rychlostní komunikace R55, spojující Přerov a Břeclav. Ekoaktivisté přitom přiznávají, že ani u ministra zatím neuspěli s výhradami k narušení ekologicky cenných lokalit.
Náklady na silnici R49 silničáři odhadují na 30 miliard korun, její úsek od Zlína k hranicím zatím zvažují stavět jen v jednom proudu – užívaném pro oba směry. Silničáři tam po nedávném rozhodnutí ministerstva životního prostředí navíc musejí nechat znovu posuzovat dopady stavby na přírodu.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava