Petra Kolínská
zastupitelka hlavního města Prahy za Stranu zelených
Přímá úměra mezi zdražením jízdného a úbytkem pasažérů se neprokázala. Bohužel už teď je ale cestování autem po městě výhodnější než cestování městskou hromadnou dopravou. Doufejme, že dopravní podnik využije peníze, která získá zdražením jízdného, k opravdu viditelnému zkvalitnění služeb.
Stanislav Huml
dopravní expert
Zdražování městské hromadné dopravy mně přijde velmi nemorální.
Místo aby šlo město cestou zlevňování a cestou úspor ve vlastních řadách, tak zdražuje. To je úplně opačný trend, než který je nastavený v západní Evropě. Na více aut v ulicích to jistě vliv bude mít. Už teď je pomalu výhodnější vyjet autem než jet městskou dopravou. Po zdražení se to vyplatí určitě.
Jiří Witzany
zastupitel hlavního města Prahy za SNK-ED
Určitě. Cena jednotlivého jízdného je tak vysoká, že už nyní se skoro tramvají jezdit nevyplatí. Ze svého okolí znám příklad. Jeden můj kamarád má auto a vlastní i parkoviště. A říká jasně, že až dopravu zdraží, už do tramvaje nesedne. Zvlášť v situaci, kdy je Praha auty doslova přeplněna, je potřeba auta z ulic vytlačovat. To, co teď dělá magistrát, je úplně něco opačného. Jde o úplně rozdílné kroky, než které se dělají v jiných evropských městech. Jde zkrátka o to zmenšit dotaci pro dopravní podnik, aby bylo dostatek peněz na spornou stavbu městského okruhu či na nesmyslné olympijské studie.
Eva Židův
náměstkyně ředitele Centra služeb pro silniční dopravu
Docela určitě ano. Trend v jiných metropolích je zcela opačný. Automobilová doprava se stane opravdu výhodnější než doprava hromadná. Toto rozhodnutí hlavního města určitě nepřispívá tomu, aby lidé v popojíždění po městě využívali městskou hromadnou dopravu.