Pátek 3. května 2024, svátek má Alexej
130 let

Lidovky.cz

Apple prodá iPadů za 4 miliardy

Česko

NEW YORK Apple už prodal dva miliony tabletů iPad. Přístroj s dotekovým displejem, který má vyplnit mezeru mezi laptopy a chytrými telefony, začala prodávat ve Spojených státech před téměř dvěma měsíci. K dosažení dvoumilionové hranice přispělo i páteční spuštění prodeje iPadů na devíti trzích mimo USA. Analytici z RBC Capital Markets odhadují, že firma letos dodá celkem na světový trh 8,13 milionu těchto přístrojů. Znamená to tržby nejméně čtyři miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

Firma ve své tiskové zprávě ale neuvedla, jak si odbyt iPadů vedl geograficky. Dříve však oznámila, že během prvního měsíce od začátku prodeje našel majitele první milion těchto přístrojů. Na trh šly v USA 3. dubna a hranici jednoho milionu kusů překonaly rychleji než mobil iPhone. Fandové Apple zaplavili v pátek její prodejny v devíti dalších zemích.

Přístroje iPad se tak od pátku prodávají i v Austrálii, Británii, Francii, Itálii, Japonsku, Kanadě, Německu, Španělsku a Švýcarsku.

Apple odložila vstup iPadů na zahraniční trhy zhruba o měsíc, protože měla potíže pokrýt poptávku po nových přístrojích. Do dalších devíti zemí rozešle iPady v červenci.

Nové tablety jsou ve světovém srovnání nejdražší v Británii a zbytku Evropy, kde jsou jejich ceny zhruba o čtvrtinu vyšší než ve Spojených státech. Ukázal to výsledek studie, kterou provedla obchodní divize CommSec australské finanční skupiny Commonwealth Bank.

Studie ukázala, že Evropané ušetří, když si iPad přivezou z Asie, Spojených států či Austrálie. „V Británii, Německu, Francii a Itálii stojí iPad o 20 až 25 procent více než v USA,“ uvedl ve zprávě hlavní ekonom divize CommSec Craig James. „Otázkou je, zda Apple ocenila produkt příliš vysoko nebo jestli by libra a euro měly upravit kurzy, aby se globálně ceny vyrovnaly.“

***

CENY iPADŮ

Spojené státy 499 USD

Kanada 520 USD

Austrálie 533 USD

Německo 612 USD

Británie 620 USD

Česko 864 USD

Ceny za model iPad 16GB WiFi

Autor: