Středa 15. května 2024, svátek má Žofie
130 let

Lidovky.cz

Atlas se spojí s Centrem.cz

Česko

Třetí a čtvrtý největší internetový portál spojí své síly. Dohromady ovládají zhruba pět procent trhu

PRAHA Internetový portál Atlas jeho majoritní akcionář, společnost EPIC Holding, prodává konkurenčnímu Centru.cz. Atlas existuje na českém internetu od roku 1997. Prodej Atlasu potvrdily LN zdroje z obou zúčastněných firem. Oficiálně ale nechce ani jeden z účastníků obchodu nic komentovat.

„Mám pověření akcionářů o této věci nemluvit,“ řekl Petr Toman, člen představenstva společnosti EPIC Holding i Atlasu.cz. Oznámení chystají zástupci společností na dnešek.

Zatím také není jasné, zdali se novým vlastníkem Atlasu stane přímo společnost NetCentrum, či její majitel, americký fond Warburg Pincus. Podle dosavadní strategie fondu je ale důvodné se domnívat, že vlastníkem bude NetCentrum, protože fond má ve zvyku získávat v daném regionu jednu společnost a pro další akvizice pak používat přímo její zdroje.

Cena Atlasu se podle ČTK pohybovala během jednání o prodeji kolem šesti až osmi set milionů korun. Hodnota Centra.cz byla při prodeji kolem 2,8 miliardy korun.

Fúze portálů Centrum.cz a Atlas.cz

Centrum.cz je v současnosti po Seznamu a iDnesu třetí nejnavštěvovanější web na českém internetu s návštěvností 2,7 milionu lidí měsíčně.

Odhadované loňské tržby činí asi půl miliardy korun. Čtvrtý portál Atlas měl loni v prosinci návštěvnost 1,9 milionu reálných uživatelů měsíčně. Jeho tržby dosáhly 204 milionů korun.

Foto LN – Viktor Chlad / JL

Centrum.cz je v současnosti po Seznamu a iDnesu třetí nejnavštěvovanější web na českém internetu s návštěvností 2,7 milionu lidí měsíčně. Odhadované loňské tržby činí asi půl miliardy korun.

Čtvrtý portál Atlas měl loni v prosinci návštěvnost 1,9 milionu reálných uživatelů měsíčně. Jeho tržby dosáhly 204 milionů korun. Jednička na trhu – Seznam – měla předloni tržby jednu miliardu korun a jeho návštěvnost se pohybuje okolo 4,4 milionu uživatelů.

Podle předsedkyně Sdružení pro internetovou reklamu Kateřiny Hrubešové nebude mít spojení obou dvou firem na reklamní trh v Česku příliš velký vliv.

„Na ceny reklamy na internetu to vliv mít nebude. Je také otázka, jakou strategii bude chtít vlastník portálů zvolit, jestli využije dvou oddělených značek, či vše spojí pod jednotnou značku Centrum. cz,“ řekla Hrubešová.

Šéf a většinový vlastník serveru Seznam.cz Ivo Lukačovič již dříve uvedl, že za konkurenta i v případě spojení Centra a Atlasu považuje spíše americký Google, který do Česka vstoupil na podzim roku 2006.

Autor:

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...