„Důvodem je příchod nových profesionálních obchodníků a čím dál větší podíl uživatelů, kteří hledají výhodnou cenu, ale nechtějí čekat na konec aukce,“ poznamenala Hanušová.
Podíl prodejců za pevnou cenu stoupl za poslední čtyři roky o 30 procentních bodů, za poslední rok pak o 15 bodů, takže podíl mezi aukcemi a pevnou cenou se pozvolna vyvažuje. Podle výkonné ředitelky Aukro.cz Pavlíny Zábojníkové profesionální obchodníci přicházejí na aukční portál, protože za minimální náklady jsou schopni oslovit více než 1,7 milionu uživatelů.
„Na druhé straně čím dál více uživatelů Aukra chce koupit zboží za rozumnou cenu, aniž by čekali na konec aukce. To je trend, který zohledňujeme i v našich komunikačních kampaních – Aukro.cz se mění na největší českou nákupní galerii,“ doplnila Hanušová.
***
Aukro X eBay
Společnost Aukro provozuje největší internetový aukční portál v České republice. V současné době má na 1,7 milionu uživatelů. Hodnota obchodovaných transakcí překročila v loňském roce 4,2 miliardy korun.
Přímou konkurencí Aukro.cz je globální aukční portál eBay, který je od konce února v češtině. Česká mutace portálu nabízí prakticky totožné funkce, jakými disponuje původní americká verze i další mutace, jako je například německá a britská.