K dispozici jsou čtyři režimy, od houpavě komfortního až po tuhý sportovní s omezenou činností stabilizačního systému. Možnosti nastavení změny tuhosti nejsou v automobilovém světě nic převratného, v BMW řady 5 je však rozdíl mezi oběma krajními polohami větší a mnohem citelnější než kdy dříve.
Ve standardním provedení překvapivě jemné auto Avšak i bez zmiňovaných aktivních systémů, které se dodávají až za příplatek, je jízda s novou generací tohoto BMW příjemný zážitek. Automobil, jehož podvozek má původ v luxusní řadě 7, nabízí kompromis mezi pohodlím a ovladatelností. Vynikající jízdní vlastnosti zaručené optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravy se od vozů této značky očekávají jaksi samozřejmě, možná více proto překvapila jemnost, s níž sedan se standardním podvozkem vyhlazoval i nekvalitní silnice třetí třídy. Motorová nabídka uspokojí i automobilové extremisty Automobilka svou novinku představila zatím pouze s pohonem zadních kol, ale s verzí 4x4 se do budoucna počítá také. V okamžiku uvedení do prodeje budou k mání tři benzinové a dva naftové řadové šestiválce, nabídku korunuje přeplňovaný benzinový osmiválec s výkonem 407 koní.
V červnu se pak v nabídce objeví jediný čtyřválec, základní turbodiesel 520d, u něhožBMWslibuje spotřebu jen 5 l/100 km. U všech provedení kromě osmiválce je možné nahradit manuální převodovku novým osmistupňovým automatem. Osmiválcová verze je jím vybavena standardně.
Vnitřní prostor německé novinky na zadních sedadlech nepatří k největším, vepředu je ale místa víc než dost. BMW ve srovnání s předchozí generací výrazně zapracovalo na interiéru, který je nyní mnohem příjemnější, ergonomičtější a také působí luxusnějším dojmem.
S novou generací řady 5 značka BMWstvořila velmi zajímavý automobil, který je díky moderní technice schopen splnit mnoho často i protichůdných požadavků čím dál náročnějších řidičů.