Největší síť AAA Auto podle ředitele nákupu Petra Vaněčka zvýšila výkupní ceny až o 20 tisíc, aby mohla doplnit své prodejní plochy. „Nástup jarní motoristické sezony je letos natolik silný, že v České republice týdně prodáváme více než 600 vozů,“ uvedl. Chování zákazníků podle něj v současnosti přestává ovlivňovat hospodářská recese, která brzdila obchody v posledním čtvrtletí loňského roku.
Zásoby aut zvyšuje i konkurenční Autocentrum ESA. „V současné době zaznamenáváme meziroční nárůst prodejů o 12 procent. Máme připraveny volné finanční prostředky a dostatečné prostory pro velké množství vykoupených vozidel. Je to dáno současnými vysokými prodeji a musíme se dostatečně zásobit vozidly na jarní sezonu,“ vysvětlil obchodní ředitel Tomáš Svoboda.
Lidé podle Svobody nejvíc nakupují auta v cenové kategorii od sta do dvou set tisíc korun. Naopak kvůli ekologickým poplatkům klesá zájem o starší vozy do 50 tisíc korun. Nejprodávanější značkou je tradičně Škoda.
Stejně jako ceny nových aut klesly i ceny ojetin na začátku roku na historické minimum. Proti loňskému roku některé modely zlevnily až o 30 procent.