Potvrzují to zkušenosti z minulých povodní. I když bývají stopy po zatopení vozu mnohdy profesionálně zamaskované, může je podle předsedy Sdružení na ochranu vlastníků automobilů Zbyňka Veselého odhalit i laik. „Zájemci by měli pozorně nahlédnout pod plastové části v interiéru, zda neobjeví zbytky písku nebo bahna,“ poradil. Podle Petra Vaněčka z AAA Auto se několik měsíců po každé větší povodni na trhu ve zvýšené míře objevují zaplavená vozidla. „Jakmile se dostane povodňová voda s blátem do elektroinstalace, vůz už nikdy nelze spolehlivě opravit,“ dodal. Hrozí dodatečné selhávání například u čidel, která řídí činnost airbagů.
Zejména modernější auta mohou být podle technického ředitele Auto Esa Martina Seidla nenávratně poškozená i při minimálním zatopení, kdy voda dosáhne jen k podlaze vozu. Právě tam se totiž nachází velká část elektronických systémů.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava