Úpravy se mají týkat tras linek 136, 213 a 260, které každodenně především v Chodovské ulici nabírají i desetiminutová zpoždění. „Středem silnice přitom vede tramvajová trať, která umožňuje po drobných úpravách provoz autobusů. Projekt zahrnuje i úpravu křižovatky s Bohdaleckou ulicí, kde je plánováno nové umístění společných zastávek pro tramvaj i autobus, což zjednoduší přestupy mezi jednotlivými linkami,“ vysvětlil mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Studie uvažuje i o jízdních pruzích vyhrazených přímo pro autobusy nebo o úpravě světelných křižovatek ve prospěch MHD. Návrh je součástí širšího projektu, který má preferovat veřejnou dopravu v úseku Želivského-Spořilov.
Zatím není jasné, zda se autobusy dočkají přednosti ještě letos, nebo až v příštím roce. Vše bude záležet na tom, kdy bude studie schválena a zda se na úpravy komunikací najde dostatek peněz. „Na financování by se měl podílet dopravní podnik, hlavní město prostřednictvím Technické správy komunikací a přispět by měly i dotčené městské části,“ řekl Drápal.
V oblasti mezi Spořilovem a Želivského vede také jedna z uvažovaných tras budoucích metropolitních linek, která jako páteřní linka s krátkými intervaly doplní klasické autobusy. Metropolitní autobusy v tomto směru jsou podle Drápala rovněž předpokladem pro budoucí vedení tramvajové tratě, o kterou požádaly městské části Praha 10 a Praha 11.