Kvůli globální krizi na finančních trzích klesá ve velké části světa poptávka po nových vozech. V Evropě klesl od ledna do září 2008 prodej aut zhruba o 4,4 procenta. České firmy si navíc stěžují na nejasný postoj vlády k přijetí eura a silný kurz koruny, který jim krátí zisky. Jen firmy ze Sdružení automobilového průmyslu letos do srpna tratily na silném kurzu koruny, vysokých cenách energií a dalších neočekávaných výdajích kolem 21 miliard Kč. Škoda Auto podle včera zveřejněných informací snížila za první tři čtvrtletí letošního roku čistý zisk o čtvrtinu na 8,66 miliardy korun. Tržby klesly o 2,2 procenta na 158,1 miliardy Kč, a to přes patnáctiprocentní růst prodaných vozů. Škoda tento týden kvůli recesi na některých trzích zastavila na několik dní výrobu.
Podle expertů se ale krize víc dotkne dodavatelů než samotných automobilek. Zatím to potvrzují i firmy. Propouštění desítek lidí do konce letošního roku již oznámil např. výrobce gumových těsnění Saar Gummi Czech (SGC) z Červeného Kostelce. Jihlavský Bosch Diesel letos propustí 425 pracovníků. Zeštíhlení plánuje i liberecký výrobce plastových dílů Cadence Innovation, propustí až 300 z 2300 pracovníků. Irský Connaught Electronics v Jiřicích u Humpolce, který zaměstnával 70 lidí, na začátku října zcela ukončil výrobu.