Představí se pár působivých konceptů, jejichž elegantní karoserie bude ještě elegantněji snoubit zelené technologie s výkonem. Takový model představilo například Porsche, jehož nový vůz má podle zástupců firmy nejlepší čas na testovacím okruhu ze všech jejích automobilů. Následně se odhalí několik poupravených modelů již stávajících vozů, které přijdou s vyzkoušenou a zavedenou hybridní technologií. Touto cestou jde například Volkswagen se svým mohutným Touaregem.
Vlastně většina automobilek představí více či méně upravené stávající vozy. Drobné změny karoserie, jiná motorizace či nová paleta barev. Vesměs nic vzrušujícího. Automobilky jsou totiž stále pod tlakem. Dokazuje to přehnané veselí korejských značek, hlásajících stálý růst prodejů, stejně jako obavy velikánů v čele s Toyotou, která se omlouvá evropským zákazníkům, a s General Motors, jež řeší kupu problémů včetně zastavené výroby Hummerů.
Přestože se automobilové společnosti navenek radují z postupného oživení trhu, nemají dost prostředků na drahý vývoj nových modelů. Jenže autosalony i zákazníci si žádají novinky. Aby se tedy vlk najedl a koza zůstala celá, máme Ženevu plnou nicneříkajících prototypů, hybridních předělávek a přehnaných oslav kvůli novému motoru ve starém autě.
Nejzajímavějším ze Ženevy tak zřejmě bude plánované představení nové designérské školy Peugeotu a Citroënu, jejímž prostřednictvím chce spojený koncern odlišit své dvě značky. A pak také představení nových městských úsporných vozítek. Jde o pomalá malinká autíčka s maximální dojezdností někde nad padesáti kilometry.