Sobota 27. listopadu 2021, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Bariéry: partner nové kategorie

Česko

Naším cílem je nejen pomáhat, ale také upozorňovat na okolnosti, které souvisejí s životem našich klientů, lidí se zdravotními handicapy. Proto nás málokterý námět, který vychází ze života, překvapí. Ale někdy se stane, že přijde seriózní a velký partner s nápadem, který nám připadá, řekněme, netradiční. Proč by měla nezisková nadace s dvacetiletou tradicí v dobročinnosti a kultivaci nevládního sektoru organizovat soutěž Zaměstnavatel bez bariér? Takhle jsme se ptali před čtyřmi lety, kdy s tímto nápadem přišla úspěšná společnost, která tradičně vyhlašuje soutěž Zaměstnavatel roku. Jejich nápad ale přišel přesně ve chvíli, kdy jsme se trápili s malými úspěchy našich studentů, stipendistů Konta Bariéry, na někdy drsném trhu práce. Řekla jsem si, zkusíme to. Co můžeme zkazit? Dnes, po čtyřech letech, vidím, že to byl úspěšný krok, který má velký potenciál a zapadá do všech našich aktivit. Letos přišel stejný partner, finanční společnost Fincentrum, s nápadem, abychom se zapojili také do jejich druhé tradiční soutěže Banka roku. Už jsem nepochybovala, jenom jsem se divila a začala jsem se na banky a jejich produkty dívat očima našich klientů, vozíčkářů. Známe jich tisíce, mnozí se díky nám vrátili do života, vystudovali, zlepšili si kvalifikaci a s většími nebo menšími úspěchy bojují o svoje místo na trhu práce...

Vozíčkáři v bankovním světě Takže jsme se dívali a nestačili žasnout. Vyslali jsme s dotazníky do čtrnácti krajských měst „naše lidi na vozíčku“. Každý měl za úkol otestovat šest největších bank, výběr pobočky byl osobní záležitostí každého z nich.

Dotazníky jsem četla jako detektivku od Chandlera. Několik z našich hodnotitelů se totiž shodlo, že příjezd vozíčkáře do bankovní pobočky je v Čechách a na Moravě událost srovnatelná s objevením hladového hroznýše tamtéž. Ale to je jenom pocit. Dotazníky a body mluví jasně a jednoznačně. Naši vyslanci bodovali a hodnotili bezbariérovost bank, úroveň služeb a nabídku produktů, dostupnost a přehlednost webových stránek a chování personálu. Ne jako náhodní návštěvníci, ale jako klienti, kteří chtějí s bankou uzavřít regulérní smlouvu.

Příště budou vybírat i jinak postižení Věřím, že poznatky zaujmou bankéře stejně jako nás. A podmínky pro znevýhodněné občany se budou zlepšovat. Už teď se těším, že do příštího bodování přijdeme s návrhem, jak vypadá banka snů z pohledu vozíčkáře. A navíc k testu přizve Konto Bariéry i naše klienty se smyslovými vadami – nevidomé a neslyšící. *

O autorovi| Božena Jirků, Konto Bariéry

Autor:

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...