Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Bárta odmítl slíbit dostavbu D8

Česko

ÚSTÍ NAD LABEM Ústečtí ministra dopravy Víta Bártu nezlomili. Při včerejší cestě po problematických dopravních stavbách kraje Bárta sice uznal, že dokončení dálnice D8 je důležité, ale její dostavbu přesto starostům dotčených obcí neslíbil.

O jejím osudu i o dalších ohrožený dopravních stavbách ministr rozhodne příští pátek 13. V pověstný den smůly chce prý představit „nejméně špatné řešení ze špatných“ a oznámit, na co peníze nebudou.

Starostové Bártu žádali o okamžité řešení kritické dopravní situace na objízdných trasách a postěžovali si na nedostatek informací. Ministr jim přislíbil alespoň dílčí dopravní opatření, která by měla situaci zmírnit. Naznačil, že by mělo jít o regulaci jízd kamionů a zároveň o zvýšení mýtného. Že se kritický úsek přes České středohoří, který je dlouhý asi 16,4 kilometru, skutečně dostaví, Bárta ale neřekl. „To, že jsem tu hned po severu Moravy, určitě říká, jakou důležitost má,“ naznačil ministr. Krom vyřešení právních sporů ohledně její trasy bude zřejmě zapotřebí vstřícnosti dodavatelů, která by se měla projevit v nižší ceně.

20 tisíc lidí bude bez práce, varuje Sobotka Vládní škrty v dopravních stavbách včera ostře kritizoval úřadující šéf ČSSD Bohuslav Sobotka. Podle něj povedou k propuštění až 20 tisíc lidí. Navíc se náklady na zakonzervování už rozestavěných projektů vyšplhají do miliard.

Ministerstvo tyto výpočty nepotvrdilo, záležet prý bude mimo jiné na jednání se staveními firmami.

Podle Sobotky je podobné rozhodnutí „typickým příkladem škodlivosti plošných škrtů“. Postiženy budou především ty regiony, kde už je nyní vysoká nezaměstnanost. Pro stát to bude znamenat také výpadek příjmů z daní, myslí si šéf ČSSD.

Jezy nejdřív za šest let Na své inspekční cestě po Ústecku Bárta nepotěšil ani rejdaře, kteří zase usilují o stavbu jezů na Labi. Ty totiž mají podle ministra přijít na řadu teprve, až se přestane šetřit, tedy nejdříve v roce 2016.

Jezy okolo Děčína jsou jedním z kontroverzních témat, která rozdělují občany kraje. „Diskuse není o tom, jestli stavět, nebo ne. Teď bychom měli činit kroky k tomu, abychom mohli v budoucnu stavět,“ prohlásil v Děčíně Bárta. Argumentem, který podle něj převažuje pro stavbu, je zvýšení výkonu ekonomiky a zlevnění dopravy.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!