Nabídku k otevřenému souboji Bernard zaslal v otevřeném dopise generálnímu řediteli Prazdroje Dougu Brodmanovi. Garantem degustačního klání by v případě, že plzeňský pivovar nabídku přijme, bylo Sdružení přátel piva coby nezávislý subjekt. O tom, které pivo je lepší, by v prostém porovnání dvou anonymních vzorků piva rozhodlo 25 degustátorů z ulice, uvedli zástupci sdružení.
„V českém pivním světě, stejně jako v zahraničí, probíhají spousty pivních anket a degustačních soutěží, ať už jsou v porotě odborní a vyškolení degustátoři, nebo příznivci piva. V mnohých z nich jsou na startovní čáře jak Birell, tak konkurenční nealko piva,“ uvedl Brodman. O výjimečnosti Birellu podle něj svědčí hlavně skutečnost, že je po dlouhá léta nejoblíbenějším a nejprodávanějším nealko pivem s tržním podílem více než 60 procent. Získal první místo v nejuznávanější české degustační soutěži Pivex 2010 i zlatou medaili z prestižních Australian Beer Awards v silné konkurenci mnoha světových nealko piv. „Chuťové pohárky milionů spotřebitelů už daly odpověď,“ dodal. „Pevně věříme, že Plzeňský Prazdroj tuto výzvu statečně přijme a v duelu Bernard v. Birell dokáže to, co tvrdí,“ uvedl Bernard. Radegast Birell podle něj v minulosti skutečně nejlepším nealkoholickým pivem byl, ale již několik let tomu tak prý není. Kategorické tvrzení v reklamě Prazdroje považuje Bernard za neetické vůči ostatním pivovarům. Pokud Birell souboj se světlým nealkoholickým pivem Bernard s čistou hlavou prohraje, měl by okamžitě ukončit svoji reklamní kampaň.
V porovnání ročního výstavu je Bernard proti Prazdroji trpaslíkem. Zatímco humpolecký pivovar loni uvařil 204 000 hektolitrů piva, Prazdroj loni v tuzemsku i zahraničí prodal 10,5 milionu hl. Zatímco lídrovi trhu však podobně jako většině velkých hráčů na trhu v důsledku ekonomické krize prodeje klesly o necelá dvě procenta, Bernardu se naopak zvýšily téměř o devět procent.