Všichni kolem nich mluví o finanční krizi, ale 375 členů All England Clubu, který organizuje tenisový Wimbledon, si může mnout spokojeně ruce. Slavného turnaje se evidentně krize netýká.
Jen za první týden turnaje se na tribuny vměstnalo 266 tisíc diváků, což je o 24 tisíc více než loni. Permanentky, které jejich majitelům za 832 tisíc korun od roku 2011 zajišťují místo na dalších pět let dopředu, jsou už nyní vyprodány. Všechny. Ostatně i další čísla jsou zajímavá: návštěvníci Wimbledonu už letos vypili 12 tisíc lahví šampaňského a spořádali 17 tun jahod a 95 tisíc porcí zmrzliny. Na jihozápadě Londýna se prostě utrácí krize nekrize.
Jak zní recept na úspěch? Organizátoři Wimbledonu nabízejí fanouškům špičkový turnaj, který je přitom stále dostupný i obyčejným lidem (pět set vstupenek je v prodeji ještě v den zápasu), a vydatně jím pomáhají i více než sto třicet let staré tradice. Dát si jahody se smetanou, sledovat frontu nadšenců, kteří jsou ochotni kvůli vstupenkám dva dny kempovat před branami, a nakonec držet palce domácí hvězdě Andymu Murraymu patří v Londýně k výjimečným zážitkům. A ty se dobře prodávají i v době krize.