„Podstata show Big Brother se dnes promítá do bezpočtu dalších formátů po celém světě, přičemž samotný formát Big Brother aktuálně prožívá hned v několika zemích své znovuzrození,“ uvedla ředitelka programu TV Nova a TV Markíza Silvia Majeská.
Dodala, že na český a slovenský trh míří nová generace tohoto pořadu. „Nikdy nebyl víc relevantní než v současnosti, kdy sociální sítě zásadně změnily způsob vnímání soukromí. Naše verze Big Brothera přinese nové prvky show a věříme, že bude divačky a diváky bavit,“ připojila Majeská.
Podle producentky Kateřiny Zavadové se Big Brother vrací na obrazovky s respektem k tradici, ale především s maximální snahou o posunutí formátu na úroveň odpovídající současným diváckým postojům, nárokům a očekáváním.
„Každá reality show stojí na soutěžících. Právě teď začínáme s důkladnými castingy, abychom letos na podzim v domě plném kamer přivítali budoucí hvězdy Česka a Slovenska,“ připomněla producentka.
Reality show Big Brother byla poprvé uvedena v roce 1999 v Nizozemsku a následně se raketově rozšířila do celého světa. Soutěžící společně po několik týdnů obývají dům, který je izolován od zbytku světa. Spolubydlící jsou v domě nepřetržitě sledováni televizními kamerami i osobními zvukovými mikrofony. V průběhu soutěže jsou postupně vyřazováni, dokud nezůstane jen jeden, který vyhraje finanční odměnu.
V Česku poprvé uvedla tuto reality show TV Nova v roce 2005. O přízeň diváků tehdy bojovala s konkurenčním projektem Primy VyVolení.
„Hledáme zajímavé charaktery, ze všech koutů společnosti, kteří se nebojí vstoupit do domu Big Brothera, hrát jeho hru a sdílet své příběhy. Zájemci se mohou přihlásit prostřednictvím castingového formuláře na webech televizí Nova a Markíza,“ popsala Zavadová.