To vše vyplývá z velké souhrnné statistiky, která mapuje fungování bodového systému od jeho zavedení v červnu 2006 do letošního dubna. Nechalo si ji vypracovat ministerstvo dopravy a LN ji mají exkluzivně k dispozici.
Z údajů dopravního resortu je také zřejmé, že vůbec nejčastěji jsou bodováni třiatřicetiletí šoféři. Mnohem častěji jsou trestáni muži než ženy. Mají více než osmdesátiprocentní většinu.
A kdo jsou piráti českých silnic? Mladí řidiči od 21 do 24 let, kteří dosahují konečné dvanáctibodové hranice daleko častěji než jejich starší kolegové. Platí například i to, že když už čeští řidiči nějaký bod dostanou, většinou se poučí a další přestupek nespáchají. Týká se to 86 procent z nich.
Více čtěte na straně 4
Body za drobnosti Bodový systém funguje v Česku téměř dva roky a za tu dobu dostalo alespoň jeden bod přes půl milionu lidí, nejčastěji za drobný přestupek. Kvůli husté síti kamer jsou nejvíce trestáni řidiči v Praze. Ulevit šoférům má nyní novela silničního zákona, která by zrušila bodování menších dopravních přestupků.