když se USA rozhodne z nějakých důvodů na nějakou dobu satelity vypnout nebo omezit služby pro veřejnost. To bude pak bloudících Holanďanů :o))
to já mám v autě vedle sebe obvykle svoji osobní navigátorku a je mi celkem jedno zda mi bude říkat kudy jet podle papírové nebo elektronické navigace. Každopádně oproti elektronické navigaci má jednu nespornou výhodu - dá se s ní totiž SEXOVAT
co nedovedou používat mapu. A na pokyny typu "odbocit do Hlavkuv most" taky nejsem zvědav...
Kdyby byla v každém vozidle povinná navigace a dokázala sledovat navigace v okolních vozidlech, třeba by se tím dalo předejít čelním srážkám při předjíždění. A naopak by mohlo být automaticky postihováno nebezpečné předjíždění v zatáčce přes plnou čáru (navigace by mohla automaticky vyhodnocovat opravdu nebezpečné porušování předpisů). Anebo by se mohli plné čáry v zatáčkách zrušit, navigace by přece ukázala, zda je možné v zatáčce předjet, pokud za zatáčkou nic nejede. A kdyby měli takovou navigaci i chodci, cyklisté, srnky či jiná zvěř (případně sběrači kovů na svém káře tlačící svůj úlovek do sběrny), bylo by provoz s navigacemi opravdu bezpečnější.
Za masivnim prodejem „jednoucelovych autonavigaci“ se
ponekud ztraci fakt, ze na dostatecne flexibilním zarizeni (napr. PDA) lze
provozovat software pro „autonavigaci“ (napr. TomTom, iGO), stejne jako
software pro navigaci v terenu (napr. OziExporer, SmartMaps). Dnes jiz existuji topo mapy pro celou CR vcetne pamatek, cyklostezek, atd. Klasicky
autoatlas a turisticka mapa? Ne dekuji !
To znamena ze odbyt je zajisten na mnoho let !
Hlavne aby to meli vsichni taxikari - aby nas nepodvadeli !
výrobců těch krámů - říkalo se například, že papírové knihy končí a lidi si budou číst knihy elektronické - viděli jste už nějakou? Nebo máte nějakou knihu doma v počítačí a čtete si v ní? A to nechme stranou, že obrazovčička 10x10 nikdy nemůže nahradit papírovou mapu, i kdyby byla s vodotryskem.
Je ovšem nepopiratelným pokrokem, že si v některých unikátních knihách můžu, po jejich digitalizaci, na počítači listovat.
- knih, rozhlasu, novin, atd. Vše má své plusy a své mínusy. Každá navigace je jen tak spolehlivá, jak je spolehlivá primární mapa. Navigaci potřebuji jen tehdy, když jedu neznámou krajinou a nemám čas se podívat na tištěnou mapu nebo když se ztratím v neznámém lese. Doma u počítače při dělání fárplánu ji nepotřebuji. A kolikrát jsem v neznámé krajině.
Podle mých osobních zkušeností je pro turistiku výhodnější podrobná turistická mapa. Dostupné navigační programy zatím nejsou bez chyb.