Pátek 3. května 2024, svátek má Alexej
130 let

Lidovky.cz

Boj o klienty s hypotékou

Česko

Do přetahování zákazníků se starší hypotékou se aktivně pustila už i stavební spořitelna

PRAHA Poskytovatelé hypotečních úvěrů začínají „přikládat pod kotel“. V těžišti jejich zájmu jsou stále více klienti, kteří již hypotéku mají a končí jim doba fixace. Finanční domy zvyšují úsilí, aby tyto lidi ulovily na nabídku nového úvěru, jímž by jednorázově splatili starou hypotéku. Kampaň na refinancování od května startuje i první stavební spořitelna.

Od začátku letošního května spustily své kampaně na přefinancování hypoték Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) a Volksbank. Oba finanční domy pro tento účel zřídily speciální internetové adresy. ČMSS spravuje adresu preuverujte.cz a Volksbank láká klienty na lidskesplatky.cz.

V případě stavební spořitelny je takto cílená kampaň vůbec první svého druhu. Stavební spořitelny sice nabízejí úvěry na bydlení hypotečního typu, ale dosud se aktivně o klienty se starší hypotékou neucházely.

„Zájem o naše úvěry, které lidé využívají na splacení starších a méně výhodných hypoték, v poslední době rychle narůstá. Měsíčně jde o stovky případů,“ přiznává Rostislav Trávníček, šéf marketingu Českomoravské stavební spořitelny. „Chuť lidí přecházet na výhodnější hypotéky jsme se rozhodli ještě podpořit reklamní kampaní. A to již dnes se průměrná částka refinancované hypotéky pohybuje okolo 1,5 milionu korun,“ dodal Trávníček. Od tohoto pondělí až do konce června zintenzivňuje snahu získat „pod svá křídla“ klienty se starou hypotékou také Volksbank. „Nabídka na refinancování starších hypoték je jednou z našich hlavních kampaní letošního roku,“ přiznává Petr Žibřid, ředitel marketingu a komunikace Volksbank.

Květnové kampaně ČMSS a Volksbank jen dokládají slova expertů, že se banky letos začnou aktivizovat a budou se více soustředit na přetahování hypotečních klientů svých konkurentů. „Odhadujeme, že v letošním roce bude končit fixace úrokové sazby zhruba 80 tisícům klientů, což je potenciál pro refinancování hypoték. Zájem lidí o refinancování hypoték přitom narůstá a tvoří stále vyšší část našich nových hypotečních úvěrů. Jen letos očekáváme stoprocentní nárůst refinancování ve srovnání s minulým rokem,“ řekla Markéta Dvořáčková, tisková mluvčí GE Money Bank.

I když letos budou lidé své starší hypotéky splácet novými úvěry daleko více než loni, podle odborníků hlavní vlna refinancování do Česka teprve dorazí. Experti čekají, že zvýšený zájem o refinancování se projeví během několika let, kdy dojde k částečnému nasycení trhu a poklesu nově poskytovaných hypoték. Tento trend je patrný z řady evropských rozvinutých hypotečních trhů, kdy přes 30 % klientů uvažuje o refinancování své starší hypotéky.

V případě stavební spořitelny je takto cílená kampaň vůbec první svého druhu

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!