Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Boj o Yahoo spojil dřívější rivaly

Česko

Microsoft se chce spojit s Rupertem Murdochem, aby získal Yahoo. To se brání a usiluje o fúzi s AOL

NEW YORK/PRAHA Souboj o převzetí amerického internetového koncernu Yahoo přináší nečekané aliance. Americká softwarová společnost Microsoft jedná s mediálním magnátem Rupertem Murdochem a jeho skupinou News Corporation, aby společnými silami převzali Yahoo. To se ale zároveň snaží najít možnosti, jak útok Microsoftu odrazit.

Jednou z překážek pro Microsoft je právě uzavřená aliance Yahoo s jeho konkurentem Googlem. Společně se chystají zkoušet kontextovou reklamní službu.

Yahoo bude po dobu dvou týdnů testovat využití vyhledávací služby AdSense od Googlu pro svůj systém Yahoo Search. V praxi to bude znamenat, že Google bude moci umístit část své výnosné reklamy ve vyhledávači Yahoo. Ten se tak během testování vzdá části svého reklamního prostoru. Zkouška se dotkne pouze americké verze Yahoo a maximálně tří procent zadaných dotazů.

Podle analytiků je tento krok jasnou snahou odrazit nabídku Microsoftu, který nabídl Yahoo převzetí za 44 miliard dolarů. Společný postup Yahoo a Googlu vedení Microsoftu pobouřil. „Definitivní dohoda mezi Yahoo a Googlem by znamenala konsolidaci 90 procent reklamního trhu vyhledávání na internetu do rukou Googlu. Byla by tím velice poškozena konkurenceschopnost na trhu,“ řekl šéf Microsoftu Brad Smith.

Záměr Microsoftu je spojit se s News Corp. a dokázat tak přebít Yahoo. Pokud by se to podařilo, znamenalo by to radikální změnu rozdělení sil na internetovém trhu. Spojila by se tak totiž trojice světově nejnavštěvovanějších webových stránek: MySpace, Yahoo a MSN.com.

Microsoft oznámil nabídku na převzetí Yahoo na začátku února, tehdy nabízel přes 44 miliard dolarů, tedy 62 procent nad tehdejší tržní hodnotou Yahoo. To ale nabídku označilo za příliš nízkou a odmítlo ji. Microsoft vzápětí pohrozil, že pokud vedení Yahoo nabídku do 26. dubna nepřijme, přejde k nepřátelskému převzetí společnosti a obrátí se přímo na akcionáře.

Yahoo se ale chce ubránit a podle deníku The Wall Street Journal jedná o částečné fúzi s internetovou společností AOL ze skupiny Time Warner. Spojení obou koncernů by mělo přinést nové finanční prostředky, které by Yahoo chtělo použít pro masivní zpětný odkup akcií a tak znemožnit snahy Microsoftu o převzetí Yahoo přes akcionáře. Podle analytika UBS Benjamina Schachtera ale nemají tyto plány šanci odrazit útok Microsoftu. Ten by podle odhadů analytika společně s News Corporation měl k dispozici dost prostředků na nepřátelské převzetí.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!