Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Boom SMS za reklamu

Česko

T-Mobile připíše zákazníkům měsíčně až padesát zpráv za dvě komerční sdělení denně

PRAHA Operátorům se začíná líbit nabízení SMS zpráv zdarma výměnou za reklamní sdělení a tento byznys začínají rozjíždět ve velkém. S Telefónikou je možné výměnou za reklamu provést minutový hovor, Vodafone nabízí za zhlédnutí reklamy odeslání SMS zdarma. Podobný projekt připravuje nyní i T-Mobile.

Podle serveru Mobil.cz operátor připíše za maximálně dvě reklamní zprávy denně svým zákazníkům až padesát SMS měsíčně zdarma. T-Mobile slibuje, že počet zpráv nepřekročí šestačtyřicet měsíčně. Operátor bude zasílat reklamu formou textové nebo multimediální zprávy.

„V současné době připravujeme pilotní projekt v oblasti mobilní reklamy. V tuto chvíli ale nemohu sdělit žádné další informace,“ řekla LN mluvčí T-Mobile Jitka Pajurková. Pilotní provoz má podle Mobilu. cz trvat od 15. března do 14. června u náhodně vybraných klientů.

U Telefóniky O2 mohou lidé využívat službu „Platí to Kvído“. Ta nabízí až dvacet jednominutových hovorů týdně. Klient vytočí speciální číslo, zadá číslo, kam chce volat, a vyslechne si reklamní sdělení. „Za 10 měsíců se prostřednictvím služby uskutečnilo více než 13 milionů hovorů.“ upřesnil mluvčí Telefóniky Martin Žabka.

Inzerenti mají u podobných služeb možnost cílit na uživatele podle bydliště, věku nebo pohlaví. Hlavními zadavateli reklamních sdělení jsou podle Žabky společnosti Microsoft či Electro World.

Vodafone, který začal se svými zprávami zdarma jako první, nabízí svou službu primárně studentům. Ti se musejí zaregistrovat a potom pomocí aplikace v mobilu či přes internet posílají SMS zdarma výměnou za zhlédnutí reklamního proužku. „Službu využívá přes osmdesát tisíc uživatelů,“ uvedl mluvčí operátora Miroslav Čepický.

Portál Hellomobile pak vyplácí za zasílaná reklamní sdělení přímo peníze. Za reklamní SMS připisuje dvě koruny. „V naší databázi je přes 362 tisíc uživatelů, kterým zasíláme reklamní SMS nebo e-maily,“ řekl LN Abou Diallo, ředitel společnosti Zefcom, která portál provozuje.

Autor: