Nový hamburger obsahuje přísady typické pro tzv. tex-mex, což je severoamerická varianta mexické kuchyně. Zákazníci dostanou navíc třeba čili papričku či pálivou majonézu. Pro ilustraci sloganu „Chuť Texasu s trochu ostřejším Mexičanem“ si tak Burger King vybral vysokého amerického kovboje a o polovinu menšího mexického zápasníka, který je trochu za troubu. V televizní reklamě například kovboj zvedne Mexičana, aby mu pomohl umístit trofej na vysoko posazenou poličku či umýt horní části oken. A na plakátech, které visí v restauracích, je zápasník oděn v ponču z mexické vlajky.
Mexický velvyslanec ve Španělsku Jorge Zermeno si reklamy všiml a okamžitě si na ni stěžoval jak u vedení Burger Kingu, tak na ministerstvu zahraničí své země. V rozhovoru pro španělské Radio Formula minulý týden prohlásil, že kampaň Burger Kingu „nevhodně využívá zkreslený obrázek obyvatele Mexika“. Podle velvyslance jsou navíc Mexičané na svou vlajku nesmírně hrdí a nikomu nedovolí ji zneužívat.
Mexičané žijící v USA už v 90. letech donutili jiný řetězec – Taco Bell – stáhnout reklamu s čivavou, která mluvila anglicky s mexickým přízvukem.
Ani Burger King mexický protest neignoroval. Společnost v tiskovém prohlášení oznámila, že reklamní kampaň „z úcty k mexické kultuře a obyvatelům země“ co nejdříve zastaví. Zdůraznila však, že její obsah neodporuje zákonům zemí, kde probíhá, což je Španělsko a Velká Británie.