Na změnu územního plánu tlačí například developeři, kteří chystají výstavbu několika nových čtvrtí. Zastavět chtějí třeba oblast smíchovského a žižkovského nádraží, Bubny nebo Rohanský ostrov. Ve hře jsou nejen nové čtvrti, ale i dopravní infrastruktura. Pro život Pražanů bude nejzásadnější dostavba metra A nebo nová trasa D.
Praha se v následujícím období pokusí i zvýšit příjmy například větší podporou turistického a kongresového ruchu. Pro jednotlivce chystá v rámci Opencard turistickou kartu, která návštěvníkům umožní čerpat slevy na dopravu, ubytování či kulturní akce. V podpoře kongresové turistiky se zase bude inspirovat i v zahraničí, například ve Vídni. Magistrát chystá i novou koncepci výstavnictví, jehož obrat ročně činí tři čtvrtě miliardy korun. „Musíme se zamyslet nad tím, zda a jak jsme schopni tuto částku zvýšit. Dnes již není správnou cestou stavět megalomanské výstavní plochy. Potřebujeme něco multifunkčního a flexibilního,“ řekl radní Ivan Kabický.
***
Více čtěte na straně 13